زنگ خطر پایین بودن سرانه کتابخوانی به صدا در آمده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری و به نقل از ادراه کل کتابخانه های عمومی مازندران، معاون امور استان ها، مجلس و مشارکت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آیین معارفه مدیر کل جدید کتابخانه های عمومی مازندران گفت: با مقایسه وضعیت کتابخوانی در کشورهای هسایه شاهدیم که ایران از وضع خوبی در این زمینه برخودار نیست.

حجت الاسلام واحدی از ایرانیان به عنوان ملت فرهیخته و فرهنگی نام برد و افزود : با وجود این فرهنگ غنی ، پایین بودن وضعیت کتابخوانی و بی رغبتی به خواندن کتاب درمیان مردم و مسولان اسفناک است .

معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه برخی دسترسی مردم به انواع اطلاعات از طریق شکه های اجتماعی مجازی را عاملی در بی رغبتی به مطالعه و کتابخوانی می دانند ، گفت : در کشورهای پیشرفته دنیا با وجود دسترسی به اطلاعات از طریق شبکه های اجتماعی ، مردم از کتاب و کتابخوانی غافل نشده اند.

حجت الاسلام واحدی با تاکید بر اینکه کتاب منبع غنی و درست اطلاعات به شمار می رود ، افزود: هیچگاه برای این منبع غنی جایگزینی وجود نخواهد داشت.

در این آیین از زحمات 15 ماهه عبدالحسین باقری سرپرست امور کتابخانه های عمومی مازندران قدردانی و مرتضی عمرانی به عنوان مدیر کل جدید کتابخانه های عمومی این استان معرفی شد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ساری ، زنگ ، خطر ، سرانه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.