یکی از پیشکسوتان تئاتر کمدی اصفهان بیان کرد: یکی از بهترین روش ها و ابزارهابرای بیان معضلات جامعه درحوزه هنر، نمایش است به خصوص نمایش طنز و کمدی تاثیرگذاری بیشتری دارد.

مردم هنر پرور اصفهان از هنر نمایش فاصله گرفتندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، محمد نریمانی یکی از پیشکسوتان تئاتر کمدی اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه و زندگی صنعتی شده است مشکلات روحی و روانی و افسردگی هایی برای مردم هم ایجاد شده است که نمایش طنز و کمدی می تواند با ایجاد خنده و شادی برای جامعه امروز بسیار لازم و مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه یک نمایش خوب باید به معضلات و مشکلات اجتماعی بپردازد و در قالب طنز و کمدی به مردم انتقال دهد، گفت: یکی از بهترین روش ها و ابزارهابرای بیان معضلات جامعه درحوزه هنر، نمایش است به خصوص نمایش طنز و کمدی تاثیرگذاری بیشتری دارد.

محمد نریمانی بیان داشت: هنرمندانی که در حوزه نمایش کار می کنند باید مراقب باشند اگر نمایش صرفا شلیک خنده باشد به سمت هجو می رود و باید در کنار خنده و لحظات شادی که ایجاد می کند مطلبی را هم به مردم بیاموزد.

وی با تاکید بر اینکه بازیگر نمایش نباید برای خنذان مردم به هر کاریدست بزند زیرا این کارآینده نمایش و تئاتر را ضعیف می کند، تصریح کرد: اگر قرار است مردم را از طریق نمایش بخندانیم و لحظات شادی را برایشان رقم بزنیم پس بهترین فرصت است که در قالب این نمایشپیام ها و آموزش هایی را هم برای آنها داشته باشیم.

مردم هنر پرور اصفهان از هنر نمایش فاصله گرفتند

این پیشکسوت تئاتر کمدی اصفهان بیان کرد: باید در نمایش های کمدی دقت را داشته باشیم که کمی از شلیک های خنده کمتر شود و فرصتی برای تامل به تماشگر داده شود همچنین نمایش های کمدی و طنز بهترین فضا برای شادی دسته جمعی است.

محمد نریمانی بیان کرد: ما در جامعه ایران عزاداری های دسته جمعی را خوب فرا گرفتیم که در جایگاه خودش خوب است اما شادی دسته جمعی را فرا نگرفتیم که یکی از بهترین روش ها برای شادی دسته جمعی تئاتر و نمایش است.

وی با اشاره به اینکه یکی از روش هایی درمانی در دنیا نمایش درمانی است، بیان کرد: مردم امروز از کتاب، آموزش ها، تفریحی ها فاصله گرفتند که نمایش های طنز می تواند سرگرمی و برنامه آموزشی مناسب باشد.

نریمان ادامه داد: امروزه با وجود رسانه های مختلف و به خصوص شبکه های اجتماعی و حتی شبکه های تلوزیونی باعث شده است مردم از نمایش و تئاتر فاصله بگیرند و شهرداری با ظرفیت هایی که دارد می تواند کمک بزرگی بهاین امر داشته باشد که مردم به سمت نمایش برگردند.

وی ضمن بیان اینکه مردم هنر پرور اصفهان از هنر نمایش فاصله گرفتند و بیگانه شدند، گفت: در دهه 60 و اوایل 70 مردم اصفهان با هنر نمایش و تئاتر انس داشتند اما به علت مدیریت های نادرست در حوزه های هنری وقفه زیادی افتاد و هیچ تلاشی برای زنده نگه داشتن چراغ تئاتر اصفهان و مخصوصا تئاتر سبک اصفهان نشد.

نمایش و تئاتر باید به سبد خانواده ها برگردد

وی با اشاره به اینکه نمایش و تئاتر باید به سبد خانواده ها برگردد، افزود:برای این امرتحقق یابد بایدزمان کافی، نیرو و از همه مهم تر در این راه باید سرمایه گذاری شودو نمایش باید در اصفهان دوباره رونق پیدا کند.

محمد نریمانی افزود: با وجود اینکه اصفهان سابقه طولنی مدت و سابقه درخشانی در نمایش دارد و به خصوص اینکه اصفهان سبک منحصر به خودش را داشت متاسفانه اکنون در استان سالن تئاتری وجود ندارد.

وی افزود: باید در سطح شهر مکان یا مکان هایی باشد که مردم بدانند جایی به عنوان تئاتر شهر است در حال حاضر کسانی هم که به تئاتر علاقه دارند نمی دانند باید به کجا بروند.

نریمانی بیان کرد: تبلیغات سطح شهر کافی نیست باید تبلیغات صدا و سیما بر روی این حوزه افزایش یابد، به طوریکه اگر در سطح شهر نمایشی اجرا می شود صدا و سیما تبلیغات و معرفی بر آن داشته باشد تا به مردم اطلاع رسانی شود تئاتری با چه موضوع و بازیگرانی در حال اجرا است تا به سمت آن کشیده شوند.

وی با اشاره به نمایش آقای همسر، خانم شوهر بیان کرد: یکی از پیام هایی که نمایش آقای همسر، خانم شوهر دارد آموزشی استکه مردم چگونه می توانند در کنار هم شادی کنندو اوقات فراغت مناسبی داشته باشند.

نمایش کمدی" آقای همسر، خانم شوهر" شب های خرداد ماه میهمان باغ نور است

در همین راستا سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اقدام به اجرای نمایش کمدی با عنوان "آقای همسر، خانم شوهر" شماره 2 با موضوع اهمیت اوقات فراغت تفریحات خانوادگی شب های خرداد ماه ساعت 20:30 در باغ نور برگزار می شود.

این نمایش به موضوعاتی چون تفریح خانواده، آسیب هایی در این زمینه در قالب طنز و کمدی می پردازد و همچنین راهکارهایی را هم به خانواده ها ارائه می دهد.

نمایش " آقای همسر، خانم شوهر" شماره 2 از ابتدای خرداد در باغ نور در حال اجرا است و تا پایان خرداد ماه هم برگزار می شود؛ عاقه مندان می توانند برای تماشای این نمایش کمدی و طنز به باغ نور واقع در بلوار ملت، حد فاصل سی و سه پل و پل ابوذر مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 36258500 تماس حاصل نمایند.  

انتهای پیام/ح
برچسب ها: نمایش ، تئاتر ، کمدی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.