موتور جستجوی گوگل،هزار و هفتاد و پنجمین سالروز تولد " أبوالوفاء البوزجانی" را با تغییر آرم خود و قرار دادن تصویر جدید همراه با علامت های هندسی و ریاضی گرامی داشت.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،" أبو الوفاء محمد بن محمد بن یحیى بن إسماعیل بن العباس بوزجانی" ریاضیدان و ستاره شناس معروف ایرانی است.وی در سال ۹۴۰ میلادی در شهر بوزجان خراسان در منطقه نیشابور متولد شد و در سال ۹۵۹ به بغداد رفت و تا زمان مرگش در سال ۹۹۸ م درآن جا ادامه حیات داد.

بوزجانی از بزرگ ترین ریاضیدانان مسلمان است که با نوشتن کتاب ها و تالیفات متعدد،در زمینه پیشرفت علوم ریاضی سهمی به سزایی داشت و در زمان انتقال به بغداد با نوشتن شرح هایی بر نوشته های " إقلیدسودیوفنتس "و " خوارزمی" درمیان مردم شهرت چشمگیری یافت.بوزجانی زندگی خود را در تالیف و مطالعه و تدریس در بغداد گذراند.


تغییر لوگوی گوگل همزمان با سالروز تولد ریاضیدان ایرانی



وی از بارزترین علمای مسلمان بود که تحقیقاتش تاثیر عمده ای در پیشرفت علوم به ویژه ستاره شناسی ،مثلثات و هندسه داشت.أبو الوفاء از دانشمندان برجسته در علوم ستاره شناسی و ریاضیات بود و به اذعان بسیاری از علمای غربی از معروف ترین افرادی بود که در هندسه شهرت یافت.
 
اهمیت و شهرت بوزجانی به علت نقش وی در پیشرفت مثلثات است، به گونه ای که بسیاری از دانشمندان اذعان دارند خدماتی که ابوالوفاء به علم مثلثات ارائه کرد، قابل بحث و جدل نیست.



انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۲۰:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
اسمشم عربیه تو بغدادهم دفن شده،،،،،،وای وای
Iran (Islamic Republic of)
مجید یزدانی
۱۱:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
با سلام لطفا اطلاعات دقیق از این دانشمند ارائه بدید ایشون در شهر تاریخی بوژگان از توابع شهرستان تربت جام در استان خراسان رضوی بدنیا آمدند !او تحصیلات ریاضی خود را نزد خانواده آموخت و به نیشابور رفت!
متاسفانه غربی ها از دانشمندهای ما بیشتر اطلاعات دارن ! :(
Germany
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
کو؟
پس چرا ما میریم تغییری نداره؟
United States of America
aaa
۱۷:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
چون گوگل غیر مستقیم ایران رو تحریم کرده یه نشونه اینکه وقتی دنبال عکس میگردین نصف عکس ها رو نمی یاره یکی دیگه هم همین لوگوی گوگل است