شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز از توسعه متقابل همکاری با شهر ترابوزان ترکیه در تمامی زمینه های فرهنگی، اقتصادی و توریستی استقبال می کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در دیدار با شهردار ترابوزان و هئیت همراه با بیان این که بستر توسعه مناسبات تبریز با ترابوزان ترکیه در هر زمینه ای آماده است، گفت: دو شهر تبریز و ترابوزان با توجه به قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از سده های گذشته دارای مراودات اقتصادی و فرهنگی بوده اند.

وی با اشاره به نوشته های مورخان مختلف از جمله چلبی در خصوص مراودات مردمان دو شهر در زمان های گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه دو کشور همسایه دوست و مسلمان در زمینه سیاسی ارتباطات سازنده ای دارند.

نجفی با اشاره به خواهر خواندگی تبریز و ترابوزان، گفت: عقد قرارداد خواهر خواندگی بین تبریز و ترابوزان فرصت نزدیکتر شدن مردم دو شهر را به همدیگر فراهم کرده است.

شهردار تبریز با تاکید بر تقویت مناسبات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، اقتصادی و عمرانی تبریز با ترابوزان ، اظهار کرد: استفاده از تجربیات و دانش فنی به کار رفته در مدیریت شهرها، شناساندن ظرفیت های گردشگری، سرمایه گذاری، صنایع دستی و صنعتی دو طرف، تقویت آمد و شد تورهای گردشگری به دو شهر می تواند سرفصل همکاری های مشترک شهرداری های تبریز و ترابوزان باشد.

شهردار تبریز با اشاره به حضور خود در مجمع جهانی شهرهای اسلامی و ماموریتی که به وی در خصوص تهیه اطلس جامع شهرهای اسلامی داده شده است ، پیشنهاد کرد: با تشکیل گروهی متشکل از فرهیختگان ترابوزان، ارزروم، استانبول و تبریز در این راستا همکاری کنند.

شهردار ترابوزان هم در این دیدار، تاریخ و گذشته پر افتخار تبریز را بزرگترین سرمایه این شهر تمدن ساز دانست.

'اورهان فئوضی گمرک چی اوغلو' ، اظهارکرد: تغییرات عمرانی در طول یکی دوسال اخیر در تبریز کاملا مشهود بوده به طوری که توسعه راه های ارتباطی درون شهری، توسعه فضاهای تنفسی شهروندان و تمیزی شهر کاملا چشمگیر می باشد.

شهردار ترابوزان با اشاره به حضور هئیت تبریزی برای برگزاری هفته فرهنگی تبریز در ترابوزان در سال گذشته ، تاکید کرد: توسعه مناسبات فرهنگی، اقتصادی و رونق گردشگری بین تبریز و ترابوزان به توسعه و رشد هر دو شهر کمک خواهد کرد.

وی گفت: شهرداری ترابوزان به جد خواستار افزایش تورهای گردشگری بین دو شهر می باشد.

شهردار ترابوزان گفت: شهر تبریز در طول یکی دو سال گذشته به شهری خوب برای زندگی کردن تبدیل شده است.

شهردار ، اعضای شورای شهر ، روسای دانشگاه ها و مراکز فرهنگی و علمی ترابوزان در راس هیاتی 75 نفره برای برگزاری روزهای فرهنگی ترابوزان در تبریز، در این شهر حضور دارند. این هیات در روز اول حضور خود در تبریز از مکان های تاریخی تبریز از جمله بازار بزرگ تبریز، مسجد کبود و خانه مشروطه دیدن کردند.

ترابزون یا ترابوزان (به ترکی استانبولی: Trabzon) شهری در کشور ترکیه که در کناره دریای سیاه قرار دارد. این شهر مرکز استان ترابزون است.

ترابوزان بر راه تجاری تاریخی بین استانبول و ایران قرار دارد و سال ها مرکز تجاری بین المللی مهم این منطقه بوده است.

شهر ترابزون بیشتر به دلیل تیم فوتبال ترابزون سپور در ترکیه و دنیا معروف است.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.