یک مادر باهوش با راهکاری جالب و منحصر به فرد تحمل بیماری ریزش موی آلوپسی آره آتا را برای خود، همسر و کودکانش آسان کرده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، یک مادر 35 ساله از سال 2011 تا به حال دچار بیماری آلوپسی آره آتا است که بر اثر آن بیش از نیمی از موهای سر خود را از دست داده است.

راهکار مادر مبتلا به آلوپسی آره آتا برای کنار آمدن با بیماری + عکس

گفتنی است، در ابتدا او تنها از ریزش شدید موی سر رنج می‌برد که پس از معاینات دقیق‌تر و انجام آزمایش خون پزشکان ریزش شدید موی سر او را بیماری خود ایمنی آلوپسی آره آتا تشخیص دادند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، با وجود نگرانی‌ شدید این زن، همسر و سه فرزند خردسال او شرایط بیماری او را پذیرفته از او حمایت کامل کرده‌اند.

بیماری آلوپسی آره آتا می‌تواند در هر سنی رخ دهد اما معمولا در اواخر نوجوانی بروز می‌کند و می‌تواند باعث ریزش سکه‌ای و گسترش آن در هر نقطه از بدن شود.

پزشکان علت ژنتیکی و حمله به سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو را سبب این بیماری می‌دانند.

در عین حال در موارد خفیف و پس از طی درمان معمولا موها مجددا رشد کرده ضخیم می‌شوند اما در موارد شدیدتر می‌تواند به طاسی کامل آن قسمت از بدن منجر شود.

در حال حاضر این مادر از کلاه گیس و اکستنشن حرفه‌ای مو برای اصلاح ظاهر خود استفاده می‌کند و در کنار خانواده‌اش زندگی شادی دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ramin
۲۱:۴۶ ۲۱ تير ۱۳۹۷
بسیار خوب
آخرین اخبار