لامپی هوشمند مخصوص نجات اهالی آفریقا از تاریکی + تصاویر

نوعی لامپ با تکنولوژی ساخت پیشرفته می‌تواند بدون نیاز به هیچ منبع تامین کننده انرژی گران قیمتی روشن شده و تا مدتها روشنایی داشته باشد.

به گزارش  خبرنگار فن آوری  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان نوعی دستگاه تبدیل کننده انرژی گرانشی به برق ساخته‌اند که می‌تواند تنها توسط قرار دادن اجسام در محفظه آن و تحت تاثیر نیروی جاذبه کره زمین به روشن کردن لامپ بپرازد.

لامپی هوشمند مخصوص نجات اهالی آفریقا از تاریکی + تصاویر

گفتنی است، این لامپ به نام Grarity Light به گفته سازندگان آن می‌تواند به نجات حدود یک میلیارد و 300 میلیون نفر از جمعیت کره زمین بپردازد که بدون داشتن انرژی برق زندگی می‌کنند.

لامپی هوشمند مخصوص نجات اهالی آفریقا از تاریکی + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، هنگامی که به این دستگاه یک وسیله وصل می‌شود می‌تواند به مدت 20 الی 30 دقیقه به تامین برق بپردازد.

لامپی هوشمند مخصوص نجات اهالی آفریقا از تاریکی + تصاویر

این دستگاه در حقیقت نوعی ژنراتور داخل خود دارد که می‌تواند انرژی مورد نیاز برای تامین قدرت و روشن کردن لامپ LED را فراهم کند.

کارشناسان اعتقاد دارند با استفاده از این دستگاه دیگر نیاز به استفاده از نفت و یا سایر سوخت‌های فسیلی خطرناک برای تامین روشنایی نخواهد بود.

به این دستگاه کیسه‌های شن، سنگ یا حتی ماسه به وزن 12 کیلوگرم می‌توان متصل کرد تا از طریق طناب نیروی لازم را به ژنراتور رسانده برق تولید شود.

مزیت این دستگاه به نسبت دستگاههای مشابه که با استفاده از انرژی خورشیدی کار می‌کنند عدم وابستگی به نور خورشید است که شبها امکان استفاده از آن وجود ندارد.

این دستگاه دوستدار محیط زیست است و حتی می‌توان در مدارس دور افتاده بدون نگرانی از بروز آتش سوزی از آن استفاده کرد.

 درحال حاضر این دستگاه به طور آزمایشی در مناطق دور افتاده کشور لیبی یا در قاره آفریقا مورد استفاده قرار گرفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار