وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: سیاست دولت و مصلحت همه این است که کشور به سمت صنعتی شدن برود.

سیاست دولت در صنعتی شدن کشور است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛ محمد رضا نعت زاده امروز درمراسم آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی کاشان گفت: امروز با آغاز عملیات اجرایی منطقه به همت سرمایه گذاران و علاقه مندان به توسعه و صنعت کشور زمینه ی ایجاد اشتغال توسعه فناوری خود اتکایی و خودکفایی و استقلال ملی احقق می باید.

به گفته وی تأمین زیر ساخت ها مشارکت و حمایت سرمایه گذاران و همکاری مردم این منطقه می تواند رشد و شکوفایی منطقه ویژه اقتصادی کاشان را افزایش دهد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با تأکید بر ایجاد صنایع متناسب با آب افزود: مقدار آبی که در یک بخش کشاورزی استفاده می شود می تواند در بخش صنعت برای 50 نفر اشتغال زایی ایجاد کند.

نعمت زاده با تاکید بر اینکه امروز کشور نیاز به سرمایه گذاری دارد گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان با توجه به صنایع تاریخی و سنتی این شهرستان از جمله، نساجی، کانی و خودروسازی می تواند علاوه بر ایجاد درآمد زایی و اشتغال، توسعه صادرات و سایر وپیشرفت های اقتصادی در منطقه را محقق کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه ی ویژه اقتصادی کاشان باید در چند مرحله به صورت 200 تا 300 هکتار آماده شود افزود: توسعه ی این منطقه بایستی با تأمین و ایجاد زیر ساخت های آن همراه باشد.

نعمت زاده سرمایه گذاری سرمایه گذاران از نیمه ی دوم امسال در منطقه ی ویژه اقتصادی کاشان را خاطر نشان کرد و گفت: این سرمایه گذاری با حمایت اتاق بازرگانی و تعامل با بخش خصوصی و همکاری شرکت ایمدرو در تهیه زیر ساخت ها می تواند آینده ی درخشانی را در این منطقه رقم بزند.

وی در خصوص صنعت خوردو سازی با ظرفیت 200 هزار خودرو در کاشان گفت: منطقه ی ویژه اقتصادی کاشان می تواند محل مناسبی برای توسعه صنعت قطعه سازی خودرو در این منطقه باشد.

وی در پایان بحث گمرک و بندر خشک را زمینه ساز شکوفایی ظرفیت های ویژه منطقه کاشان برشمرد.

گفتنی است، وزیر صنعت معدن و تجارت امروز پس از آغاز علملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصاد ی کاشان 3 شرکت تولید پتو، فرش ماشینی، نساجی و نخ با 50 میلیون یور سرمایه گذاری ارزی و اشتغال زایی 1500 نفر را افتتاح کرد.

بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا ، دیدار با آیت اله نمازی امام جمعه کاشان، دیدار با فرزند امام جمعه فقید کاشان، آیت الله سید محمد یثربی و بازدید از چند شرکت فرش ماشینی و حضور در شهرستان آران و بیدگل از برنامه های یک روزه وزیر به کاشان است.  

انتهای پیام/گ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.