با شروع رقابت‎های کوپا آمریکا تقویم فوتبال در آمریکای جنوبی بار دیگر ورق خورده و خاطرات جالب توجهی را زنده کرد.

شاید مسی انتقام مارادونا را بگیرد!

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ شروع رقابت‎های فوتبال کوپا آمریکا به میزبانی کشور شیلی و حضور ستاره‎های بزرگی که همگی دوستان صمیمی هم هستند، بهانه‎ای شد تا همه بار دیگر به یاد آورند که کوپا آمریکا برای دو ستاره بسیار بزرگ که نامشان همچنان بر سر زبان‎هاست به خاطره‎ای تلخ تبدیل شده و شاید برای آنها خوشایند نباشد که به هر بهانه‎ای این بازی‎ها را دنبال کنند.

مارادونا و پله دو ستاره‎ای که هنوز هم از جذابیت‎های بالایی برای رسانه‎های خبری برخوردارند، دو بازیکنی هستند که با وجود توانمندی‎های بسیار هرگز موفق به کسب پیروزی در این رقابت‎ها نشدند.

مارادونا در سه دوره از این رقابت‎ها حضور یافت که در سال 1979 میلادی تیم ملی فوتبال آرژانتین با این ستاره بزرگ در همان گام نخست حذف شد و در سال 1987 میلادی در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‎ها به خانه بازگشت و در سال 1989 هم به عنوان سومی در این بازی‎ها رسید اما هرگز نتوانست طعم قهرمانی کوپا آمریکا را مزه کند.

پله ستاره تیم ملی فوتبال برزیل هم هرگز به عنوان قهرمانی در این رقابت‎ها دست نیافت.او فقط یکبار در سال 1959 میلادی در این رقابت‎ها شرکت کرد که با هشت گل به عنوان آقای گل جام دست پیدا کرد. جالب اینجاست که در حال حاضر هم مسی مثل مارادونا و پله به این عنوان ارزشمند دست نیافته و حالا همه چشم به او دوخته‎اند تا ببینند آیا وی می‎تواند در رسیدن به این عنوان ارزشمند هم مثل دیگر عناوین کسب شده موفق باشد و به قهرمانی در کوپا آمریکا برسد تا شاید بتواند انتقام دیه گو مارادونا را گرفته و مرهمی برای این خاطره تلخش باشد.

جالب اینجاست که بجز مارادنا و پله بزرگانی چون زیکو، زانتی، ریکلمه، رکوبا، والدانو، سالاس، زامورانو و والدرما هرگز موفق به چشیدن طعم شیرین قهرمانی در کوپا آمریکا نشدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار