تحصن دانشجویان در اعتراض به زیاده خواهی استکبار جهانی در مذاکرات هسته‌ای عصر دیروز آغاز و تا پس از نماز مغرب و عشاء در دانشگاه بجنورد ادامه داشت.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،دانشجویان در اعتراض به زیاده خواهی استکبار جهانی در مذاکرات هسته‌ای با شعار «باج نمی دهیم» در دانشگاه بجنورد تحصن کردند.


این برنامه با قرائت بیانیه اهداف تحصن از سوی رضاپور دبیر کمیته صیانت از حقوق هسته ای آغاز شد و وی در این رابطه گفت: شعار این تحصن «به استکبار باج نمی دهیم» است و اصلا ارتباطی با حضور دولت در خراسان شمالی ندارد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این تحصن‌های مردمی در حمایت از موضع تیم مذاکره کننده است و این عزیزان از آن به عنوان یک فرصت جهت انجام توافق خوب استفاده کنند.
 


رضا پور گفت: ما برای اعلام مطالبات خودمان درخواست تجمع داشتیم اما با آن موافقت نشد و هم اکنون تحصن کرده ایم تا از اصول تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب برای مذاکرات هسته ای که تماما در راستای عزت و منافع ملی بوده و مورد حمایت مردم است پشتیبانی کنیم.

دانشجویان پس از شروع این تحصن فضای ابتدای مراسم را به قرائت زیارت عاشورا مزین کردند و برای عزت و اقتدار جمهوری اسلامی دعا کردند.
 
در ادامه تعدادی از مسئولان از جمله معاون مالی دانشگاه به جمع دانشجویان متحصن آمدند و تلاش کردند دانشجویان را دعوت به خروج از نمازخانه و اتمام تحصن کنند.
 


یکی از مسئولان دانشگاه در جمع دانشجویان گفت: دکتر محقر سرپرست دانشگاه هم گفتند به شما بگویم از کانال مربوطه اقدام کنید، نه یکبار بلکه صد بار مراسم بحث و گفتگو و آزاد اندیشی داشته باشید.

در ادامه تعدادی از دانشجویان با اشاره به عدم صدور مجوز از سوی نهادهای استانی و دانشگاهی به انتقاد از این مسئله پرداختند و گفتند در دفاع از حقوق حقه ملت نمی توانیم دست روی دست بگذاریم.
 

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.