نگاه مردم و نگاه دولت باید تغییر کند و با ارائه تسهیلات به هنرمندان، کاری کنند که توان برگزاری کارهای اجرایی را در نقاط مختلف کشور داشته باشند.

فاضل جمشیدی، خواننده سنتی،  در گفتگو با خبرنگار موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص ادغام ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران گفت: به نظرم جایگاه ارکستر ملی به صورت اتوماتیک مشخص است و من فکر می‌کنم عوامل مربوطه برای جدایی این دو ارکستر ازهم تصمیماتی خواهند گرفت. 

وی ادامه داد: طبیعتاً من هم انتظار دارم این دو ارکستر به موازات هم وجود داشته و بصورت جدا ازهم تشکیل شوند، چون من قبلا با ارکستر ملی کار کرده‌ام، مطلعم که اهداف و ساختار این دو ارکستر با هم فرق دارد. 

جمشیدی در مورد پایین بودن سطح ارزش هنری درجامعه و مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان اظهار داشت: هنرمند اگر دغدغه نداشته باشد، بیشتر و راحت‌تر به کارش خواهد پرداخت، اما متأسفانه هنرمندان چند شغله، کارهایشان از نظر سطح کیفی تنزل یافته است. 

وی با اشاره به راهکارهای حل مشکلات مالی هنرمندان ابراز داشت: اگر ارزش‌های فرهنگی ما بالا برود و مردم توجه بیشتری به خرج بدهند، همچنین موسیقی در سبد مصرف خانوارها جای بگیرد، خودکار از محل فروش آلبوم‌ها و کنسرت‌ها، درآمد بسوی هنرمند هدایت می‌شود. 

این خواننده در مورد حل مشکلات اهالی موسیقی تصریح کرد: نگاه مردم و نگاه دولت باید تغییر کند و به هنرمندان، تسهیلات ارائه شود تا هنرمندان در هر جایگاهی، توان برگزاری کارهای اجرایی را در نقاط مختلف کشور داشته باشند. 

جمشیدی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه هنرمندان، مسأله تأمین اجتماعی آتی آن‌هاست، تصریح کرد: اگر قانون بیمه هنرمندان عوض بشود و شرط سنی را از آن حذف کنند، هنرمندان برای آینده نگرانی ندارند. 

وی با اشاره به ایام همکاری‌اش در ارکستر ملی گفت: بهترین دوران کاری من؛ سال‌های 80، 81 بود که در ارکستر ملی ایران می‌خواندم. در آن زمان آقای فخرالدینی؛ رهبری ارکستر را برعهده داشت. 

این خواننده ادامه داد: از بین کارهایی که در آن دوره خواندم، قطعه "دیوار شرق وغرب" و "نی محزون" و "دلدار" را بیشتر دوست دارم، بخصوص قطعه "دیوار" که در آن اجرا، چند مهمان خارجی هم در مراسم حضور داشتند. 

وی ادامه داد: تا به حال همه قطعاتی که علاقه داشتم را خوانده‌ام، اما قطعه‌ای از مرحوم " قمرالملوک وزیر" هست به نام "موسم گل" که دلم می‌خواست شرایطی فراهم شود که آنرا بخوانم، از بین خواننده‌ها نیز به صدای مرحوم "ادیب خوانساری"، به دلیل استحکام و زیبایی صدایش علاقه مندم. 

جمشیدی در خصوص گرایش بیشتر جوانان به سبک‌های پاپ و راک و ... نسبت به سبک سنتی مطرح کرد: در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شود و از گروه‌های سبک سنتی حمایت شود و شرایطی فراهم آید که این گروه‌ها تقویت شوند.  

گفتنی است، فاضل جمشیدی خواننده سبک سنتی، در رشته جامه‌شناسی تحصیل کرده و توأم با آن آواز را هم بخاطر علاقه وافر، آموخته و کار کرده است، وی علاوه‌بر ارکستر ملی، در گروه‌های مختلف فعالیت آوازی داشته و سال جاری در جشنواره ایرج بسطامی نیز دبیر برگزاری جشنواره بوده و به بررسی آثار ارسالی می‌پرداخته است. 

از وی آثاری نیز منتشر شده که از بین آن‌ها می‌توان "ای وطن"، "یار پنهان"، "دیدار شرق وغرب" و " بهار رویا" را نام برد، وی در حال حاضر نیز درحال ساخت آخرین اثرش است.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.