حبیبی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد

تصمیم حزب مؤتلفه اسلامی به اقدام مسلحانه پس از رهنمود‌های شهید مطهری

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران، علت تصمیم حزب موتلفه اسلامی به اقدام مسلحانه را تشریح کرد.

تصمیم حزب مؤتلفه اسلامی به اقدام مسلحانه  پس از رهنمود‌های شهید مطهریبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ محمدنبی حبیبی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه با بیان اینکه امسال پنجاهمین سال شهادت شهیدان بزرگ صادق امانی، محمد بخارایی، صفار هرندی و نیک نژاد است گفت: اقدام شجاعانه هسته نظامی حزب موتلفه اسلامی در سال 42 که در یک عملیات حساب شده در اول بهمن ماه آن سال با شلیک گلوله به گلوی مزدور شهرت یافته غرب حسن علی منصور باعث شدند که جو رعب و یأسی که بخصوص بعد از 15 خرداد 42 با کشتار وحشیانه مردم در کف خیابان‌ها فضای کشور را قالب شده بود بشکند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: در غائله انجمن‌های ایالتی و ولایتی رژیم شاه سیلی محکمی از طرف علمای بزرگ ما و در پیشاپیش همه آنها امام (ره) دریافت کرد و با پیشوایی مرجعیت، پشتیبانی شجاعانه مردم رژیم شاه ناچار از پس گرفتن این لایحه شد.

وی ادامه داد: رژیم شاه به جای اینکه از این حادثه عبرت بگیرد تبدیل به مار زخمی شد و مترصد بود که  این شکست را با یک برخورد جبران کند بنابراین این گونه می‌توان تحلیل کرد که حادثه هولناک 15 خرداد 42 که رژیم ابتدا شهربانی را برای سرکوب مردم فرستاد و موفق نشد سپس ارتش را به میدان آورد تا با شلیک رگبار مسلسل مردم را به شهادت برساند.

حبیبی اضافه کرد: بعد از حادثه 15 خرداد و کشتار مردم به دست شاه وی گستاخ‌تر و بی‌حیاتر از گذشته شد و با اقدامات بعدی، بعد از حادثه و با تبعید حضرت امام باعث شد که برخی از مردم و مبارزین مأیوس شوند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: رژیم شاه بعد از این حوادث خود را یکه‌ تاز در داخل و خارج از کشور می‌دانست و در مزدوری آمریکا ذره‌ای تردید به خود راه نمی‌داد و خفت‌هایی را بعد از این حادثه مبتلا شد که در شأن هیچ حکومتی نبود. 

وی در ادامه تصریح کرد: چون برای عده‌ای این سوال مطرح است که چرا گروه نظامی موتلفه اسلامی در اول بهمن 43 دست به ماشه برد،؟ببینید شرایط سیاسی آن روز و گستاخی‌های رژیم را از یک طرف و خفت‌های این رژیم را از سوی دیگر ترسیم کنید خود این موضوع احتیاج به سخنرانی‌های متعدد دارد که من به برخی از آنها اشاره می‌کنم. 

حبیبی خاطر نشان کرد: رژیم شاه با پیشنهاد حسن علی منصور به مجلس شورای ملی تصریح کرد که شهروندان آمریکایی که به عنوان کارشناسان اقتصادی و نظامی به ایران می‌آیند اگر در کشور ما مرتکب جرمی شوند قوه قضاییه ما صلاحیت محاکمه این جنایتکاران آمریکایی را ندارد.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دوستان موتلفه اسلامی از این تصویب‌نامه سری مطلع شدند و گزارش خدمت حضرت امام دادند، امام فرموده بودند که برای این مطالبی که شما می‌گویید من باید سند داشته باشم.

وی افزود: مرحوم حاج حیدری که یکی از موسسین حزب مؤتلفه اسلامی هستند و یکسال‌ونیم پیش از بین ما رفتند یعنی یک جوان 25 ساله ایشان مأموریت پیدا کرد که این سند را از داخل اسناد بایگانی شده سری مجلس شورای ملی بیرون بیاورد و خدمت حضرت امام تقدیم کند.

حبیبی تأکید کرد:  با نفوذی که انجام شد این سند را از داخل بایگانی بدست آوردند و شبانه خدمت حضرت امام بردند و گفتند آن خبری که ما خدمت شما دادیم این هم سندش است، تصویب‌نامه رسمی محرمانه مجلس شورای ملی مبنی بر اینکه کارشناسان آمریکایی که در ایران هستند اگر هر جنایتی را مرتکب شدند قوه قضاییه ایران حق محاکمه آنها را ندارد این یک شاخه است.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: موضوع بعدی مربوط به حق توحش بود که آمریکایی‌ها از حکومت وقت دریافت می‌کردند و صدای یک نفر هم در مجلس در نمی‌آمد ولی حق توحش از جیب ما به قول‌های بی‌شاخ و دم آمریکایی پرداخت می‌کردند. 

وی افزود: مرحوم مطهری عضو شورای روحانیت حزب موتلفه اسلامی با دیدن این فضای پر از رعب و یأس در یکی از جلسات این حزب فرمودند دیگر با منبر رفتن اطلاعیه دادن و این قبیل کارها کاری از پیش نمی‌رود باید چند نفر از سران رژیم شاه به خاک افکنده شوند تا این جو رعب و یأس شکسته شود.

حبیبی اظهار داشت: من چند سال پیش خدمت آیت‌الله سیستانی شرف‌یاب بودم و در یک جلسه خصوصی وقتی عرض کردم که شهید مطهری این را فرموده‌اند با تعجب پرسیدند مطهری این را فرموده، من هم گفتم بلی ایشان فرموده چون وجهه فلسفی وفقهی و علمی آقای مطهری شهرت پیدا کرده ولی وجهه مبارزاتی‌شان متأسفانه مفعول واقع شده است.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ایشان می‌فرمایند که چند نفر باید از سران رژیم شاه به خاک افکنده شوند تا این جو رعب و ترس و یأس شکسته شود شورای مرکزی موتلفه اسلامی با دیدن این اوضاع و با مأیوس شدن مردم از مبارزه و وحشی‌گری‌های رژیم شاه در ابعاد مختلف و بعد از رهنمود مطهری جلسه می‌گذارند که 18 ساعت طول می‌کشد و تصمیم به کار مسلحانه می‌گیرند.

وی ادامه داد: امام در ایران نبودند اعضای شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی می‌گویند اگر ما می‌خواهیم کار مسلحانه با رهنمود شهید مطهری انجام دهیم قاعدتا باید حجت شرعی برای این اقدام داشته باشیم چون برخی انقلابی بودنشان به مسلمان بودنشان در مقاطعی غلبه پیدا می‌کند این‌ها به درد مبارزات اسلامی نمی‌خورند ما مبارزه را در چارچوب مبانی دینی قبول داریم.

حبیبی اظهار داشت: مرحوم خاموشی بعد از این جلسه 18 ساعته مأمور می‌شوند که خدمت آیت‌الله‌العظمی میلانی شرف‌یاب شوند و از ایشان استفتاء بدست می‌آورند و می‌گویند که آیت‌الله مطهری این گونه فرموده و ما در جلسه تصمیم گرفته‌ایم که کار مسلحانه انجام دهیم.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: آیت‌الله میلانی به مرحوم خاموشی می‌فرمایند اگر از من کسب تکلیف می‌خواهید اگر به شاه هم دسترسی داشتید او را بزنید. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: سربازان پیشگام ما بعد از اینکه فتوای شرعی آیت‌الله میلانی را دریافت می‌کنند به اقدام مسلحانه می‌پردازند بنابراین کسانی که اصل ماجرا را نمی‌توانند انکار کنند، سوالاتی را مطرح می‌کنند که باید پاسخ داد. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: کشتار ، لایحه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار