هکرهای چینی توانستند به فرم های ترخیص کالا در گمرک های آمریکا دست یابند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تایمز آو اسرائیل، چند مقام آمریکایی روز گذشته اعلام کردند هکرهای چینی توانستند به فرم های شخصی افراد در بخش ترخیص کالا در گمرک دست یابند. وی این حمله را دومین حمله سایبری به اطلاعات کارمندان فدرال خواند.

این فرم ها شامل اطلاعات شخصی افراد در خصوص بیماری های روانی، استفاده از مواد مخدر و الکل، سابقه جنایی و ورشکستگی در گذشته، شماره شناسایی ملی و فهرستی از مخاطبین و بستگان آنها است.

یک مأمورسابق ضد جاسوسی آمریکا نیز اعلام کرد: هکرها می توانند با استفاده از این اطلاعات به هویت همه افرادی که مراحل ترخیص کالا از گمرک های امنیتی آمریکا را گذرانده اند، دست یابند.

دفتر مدیریت پرسنل آمریکا که هدف این حمله هکری قرار گرفته بود، هیچ اطلاعاتی در خصوص اسامی افراد درگیر در این عملیات سایبری ارائه نکرد. تقریبا تمام افرادی که مراحل ترخیص کالا از گمرک های امنیتی را گذرانده اند -- از جمله کارکنان سازمان سیا، آژانس امنیت ملی و نیروهای ویژه آمریکا -- در خطر این افشاگری قرار دارند. بیش از 2.9 میلیون نفر از اکتبر 2014 (مهر 93) برای ترخیص کالا از گمرک های امنیتی این فرم ها را پر کرده اند.

هفته گذشته نیز دفتر مدیریت پرسنل آمریکا اعلام کرد اطلاعات مربوط به 4 میلیون کارمند فعلی و سابق فدرال به سرقت رفته است. این حمله سایبری یکی از بزرگترین سرقتهای اینترنتی درتاریخ آمریکا محسوب می شود. مقامات آمریکا پیشتر دولت چین را عامل این حمله دانستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار