رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به سفر هیئت دولت طی سال گذشته به استان، گفت: در این سفر مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ۶۰۰ کیلومتر شبکه انتقال آب در بخش کشاورزی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ ولی پور مطلق با بیان اینکه این اعتبار قرار است از محل منابع مالی وزارت جهاد کشاورزی تأمین شود، افزود: در سال ۹۳ برای ۳۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار موافقت‌نامه‌ای تنظیم‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: تاکنون ۱۵ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص‌یافته است.

ولی پور مطلق تصریح کرد: با تخصیص این اعتبارات در سال جاری ۲۵۰ میلیارد ریال دیگر باقی می‌ماند که در سال آینده واگذار می‌شود.

وی، اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای ۲۶ مجتمع دام‌پروری و گلخانه‌ای را از دیگر مصوبات سفر هیئت دولت به استان عنوان کرد و افزود: این اعتبار نیز قرار است از ماده ۱۰ و ۱۲ تأمین شود و در شرف صدور موافقت‌نامه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اگر این موافقت‌نامه نهایی شود در حوزه جهاد کشاورزی مصوبات سفر را عملیاتی و اجرایی می‌دانیم.

وی به برنامه‌های این سازمان در هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: طی این هفته ۴۹۴ پروژه بزرگ در بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۳۲۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح ۱۳۷ طرح در حوزه آب‌وخاک طی این هفته، تصریح کرد: همچنین در این هفته ۶۷ پروژه در حوزه تولیدات دام و طیور، ۱۳ تا در بخش عشایر، ۳۶ مربوط به تولیدات گیاهی و باغبانی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

ولی پور مطلق، افتتاح ۳۲ طرح در حوزه آبزیان، ۲۶ پروژه در حوزه صنایع تبدیلی، ۱۲ طرح در حوزه منابع طبیعی، یک طرح دامپزشکی و ۱۷۰ طرح در بخش مکانیزاسیون کشاورزی را از دیگر طرحهای قابل‌افتتاح این هفته عنوان کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر این پروژه‌ها تعداد ۶۰۶ پروژه بااعتبار ۳۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال دیگر نیز در حوزه تسهیلاتی وجود دارد که پروژه‌های کوچک هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بابیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۱۴۵ نفر در استان فراهم می‌شود، افزود: همچنین این پروژه‌ها به‌صورت غیرمستقیم برای ۳۳۵ نفر اشتغال ایجاد می‌کنند.

ولی پور مطلق جمعیت برخوردار از این پروژه‌ها را ۲۷ هزار و ۹۶۸ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد کل خانوار بهره‌مند از این پروژه‌ها هشت هزار و ۹۵۹ هستند.

وی بابیان اینکه بیشترین پروژه‌های افتتاحی این هفته مربوط به شهرستان قاینات با ۹۴ مورد است، افزود: بیشترین میزان اشتغال‌زایی در بشرویه با ۳۷ نفر و بیشترین پروژه‌ها در واحد اجرایی مربوط به آب‌وخاک با ۱۳۷ پروژه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح هزار و ۳۲ طرح در بخش کشاورزی استان طی سال گذشته تاکنون، تصریح کرد: از این تعداد ۳۴۱ پروژه در هفته دولت، ۱۶۰ پروژه در دهه فجر، ۳۳ در هفته منابع و چهار پروژه نیز در مناسبت‌های دیگر افتتاح‌شده است.

ولی پور مطلق همچنین یادآور شد: درمجموع ۱۸ هزار و ۷۱۸ خانوار از این طرحها بهره‌مند و برای ۶۹۳ نفر اشتغال مستقیم ایجادشده است.
 
انتهای پیام /گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.