نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت:در شرايط كنوني جامعه، همه بايد تلاش كنند تا آرامش در جامعه حكمفرما شود و وظيفه حكومت اسلامي اين است كه فضاي جامعه را آرام نگه دارد تا مردم راحت زندگي كنند، فشار رواني و استرس به جامعه وارد كردن خلاف شيوه و سيره انبياء است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ازپايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت بااشاره به لزوم بهره گيري از فرصت‌هاي باقي مانده از ماه شعبان اظهاركرد: ان شاءالله توفيق داشته باشيم از اين فرصت براي ورود صحيح و درست به ماه مبارك رمضان استفاده كنيم تا به بهترين شكل از بركات ماه مبارك رمضان بهره ببريم.

وي  ادامه  داد:آرامش و وقار از ويژگي‌هاي انسان مومن و متقي است ،هر دوي اين خصلت‌هادارای اهميت بالايي در زندگي فردي و اجتماعي انسان است. اين كه انسان بر اعصاب خود مسلط باشد و هميشه با آرامش و بدور از اضطراب زندگي كند و با وقار و ادب در جامعه ظاهر شود، زيباترين آموزه‌هاي اخلاقي اسلام محسوب مي‌شود.

حجت الاسلام قاضي عسكر به مسئله وقار و آرامش از منظر قرآن كريم اشاره و تصریح کرد:در قرآن آمده است؛مومنان و بندگان خداى رحمان كسانى‏اند كه روى زمين به آرامش و بدور از تكبر گام بر ‏دارند و چون نادانان ايشان را مخاطب قرار دهند، به آن‌ها سلام مى‏گويند و در جايي ديگر در اين باره مي‌فرمايد ؛او كسي است كه آرامش را به دلهاي مؤمنان نازل كرد تا بر ايمانشان افزوده شود، لشكريان آسمانها و زمين از آن خدا هستند، و خداوند دانا و حكيم است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت   افزود: همان گونه كه در سيره رسول خدا (ص) و ائمه معصومين (ع)هم ملاحظه مي‌شود، آرامش و وقاري كه در زندگي رسول خدا (ص) و ائمه معصومين (ع)وجود داشت به خاطر باوري بود كه به خداوند باري تعالي داشتند و با كوچكترين حادثه اي، گرفتار ضعف و سستي نمي‌شدند بلكه در شرايط سخت و بحراني مي‌توانستند درست تصميم بگيرند.

وی مطرح کرد:موضوع وقار و آرامش در احاديث متعددي آمده است و در حديثي آمده كه رسول خدا به مردم توصيه فرموده اند ،اي مسلمانان بر شما باد به آرامش و وقار.

حجت الاسلام قاضي عسكرگفت:در شرايط كنوني جامعه، همه بايد تلاش كنند تا آرامش در جامعه حكمفرما شود و وظيفه حكومت اسلامي اين است كه فضاي جامعه را آرام نگه دارد تا مردم راحت زندگي كنند. فشار رواني و استرس به جامعه وارد كردن خلاف شيوه و سيره انبياء است.

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني افزود: پيامبر هيچ گاه در بحث‌هاي عقيدتي، از راه زور چيزي به مردم تحميل نكرد و اسلام ملامت كردن ديگران را موجب به هم خوردن آرامش و شعله ور شدن آتش دشمني در جامعه مي‌داند و همواره تاكيد دارد كه با آرامي و متانت، افراد را راهنمايي كنيد.

وي بر لزوم پرهيز از پرخاشگري در جامعه تاكيد كرد: درست نيست كه همواره در سطح جامعه شاهد رفتارهاي پرخاشگرانه باشيم. امروزه وقتي به مطبوعات و رسانه‌ها مراجعه مي‌نماييم، متاسفانه با ادبيات مناسبي مواجه نمي‌شويم. مي‌توان از ادبيات بهتري براي صحبت كردن در باره يكديگر استفاده كرد، به بيان مقام معظم رهبري، در مقام انتقاد از يكديگر، نقد منصفانه داشته باشيم.

حجت الاسلام قاضي عسكر درپایان با استناد به حديث ديگري از پيامبر اسلام (ص)افزود: 
نيكي و درستي در لباس، شكل و ظاهر انسان نيست، بلكه نيكي در آرامش و داشتن وقار است.
ما به بركت اين حديث نوراني بايد تلاش كنيم تا هميشه آرامش داشته و با وقار رفتارکنیم و در جامعه و محيط زندگي اين آموزه‌ها را به كار بنديم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار