دانش آموزان یک دبیرستان به عنوان یک فعالیت فوق برنامه خانه‌ای ساخته‌اند که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و می‌تواند به عنوان کمکی برای افراد بی خانمان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران ؛ برای خیلی از ما ساختن یک کاردستی در طول فعالیتهای فوق برنامه مدرسه ای شاید آوردن یک کاغذ کارنامه و یا ساخت یک گلدان و چیزی شبیه اینها باشد اما اخیرا دانش آموزان دبیرستان CA یک سازه ساختمانی را ساخته‌اند که با انرژی خورشیدی کار می‌کند.




بنابراین گزارش، این خانه متراژی حدود 9.2 متر مربع مساحت دارد و شامل یک اتاق خواب کوچک و همچنین دارای قسمتی است که انرژی مورد نیاز سازه را در خود ذخیره می‌کند.



این سازه خورشیدی به وسیله دانش آموزانی ساخته شد که زیر نظر معماران و مهندسانی قرار داشتند که به عنوان گروه سازنده کوچک در حال یادگیری مهارت‌های طراحی، مهندسی و معماری بودند و در حالت کلی تمام این مجموعه زیر نظر سازمان‌های غیر انتفاعی و مردمی اداره می‌گردد.



اندازه‌های این خانه خورشیدی 2*4*4.87 متر است و وزن آن نیز حدود 2721 کیلوگرم است و به گفته دانش آموزان گزینه‌ای اساسی به منظور استفاده به عنوان سرپناه می‌باشد.




فضای داخلی آن به رنگ سفید است و تنها با یک کابینت و یک تخت اشغال شده است و انرژی مورد نیاز آن توسط چهار قالب 250 واتی خورشیدی تامین می‌گردد. 

این انجمن مردم نهاد در پی این است تا بتواند از این گونه خانه‌ها برای افراد بی خانمان استفاده نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار