معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس هشدارهای پیشگیری از سرقت خودرو را به شهروندان ارائه داد.

هشدارهاي پيشگيري از سرقت خودروبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ این معاونت اعلام کرد: عدم پارك خودرو در نقاط خلوت- عدم تحویل سوئیچ به افراد ناشناس، هوشیاری در زمان فروش و تست كردن خودرو-عدم رها كردن خودرو بصورت روشن یا با درب باز حتی برای یك لحظه-شماره اتومبیل خود را روی ضبط صوت و سایر وسایل حک کنید و شماره سریال وسایل را در جایی ثبت کنید.

همچنین در زمان فروش اتومبیل تان هرگز به یک غریبه اجازه ندهید که به تنهایی پشت فرمان بنشیند و آن را امتحان کند. یک فتوکپی از کارت اتومبیل تهیه کنید و اصل آنرا در جای امنی قرار دهید.-اتومبیل خود را به قفل مرکزی ، دزد گیر ، قفل پدال ، قفل فرمان و سوییچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز کنید.

این معاونت یادآور شد: ترتیبی اتخاذ كنید كه كلید درها و سوئیچ استارت با هم متفاوت بوده و در مورد درها از قفل سوئیچی استفاده شود-از پاركینگ‌های عمومی جهت پارك خودرو استفاده كنید.-در صورت عدم دسترسی به پاركینگ، حتی الامكان اتومبیل را در معرض دید خود پارك کنید.-در موقع پارك خودرو، دقت شود كه فرمان اتومبیل قفل شود. -از موتورسیكلت یا خودروهایی كه ممكن است به تعقیب شما بپردازند، به هنگام عبور از موانعی مانند سرعت‌گیر و ... غفلت نکنید.

سارقان ممكن است با شگردهای مختلف از جمله خوابیدن كنار جاده و تظاهر به بیماری و ... اقدام به سرقت یا زورگیری کنند، در صورت مواجهه با این گونه موارد، بیشتر مراقب بوده و جانب احتیاط را رعایت كنید.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.