گزارشی از آب و هوا:

تردد غیر ضروری در شمال سیستان و بلوچستان ممنوع/ آسمان تهران غبارآلود می شود

در 3 روز آینده منطقه شمال سیستان و بلوچستان ، منطقه زابل به علت باد شدید و گرد و خاک دچار طوفان گرد و خاک خواهد شد.

تردد غیر ضروری در شمال سیستان و بلوچستان ممنوع/ آسمان تهران غبارآلود می شود امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در سواحل دریای خزر امروز جریانات شمالی شده و سواحل شمالی و شمال شرق کشور امروز و. فردا شاهد هوای خنک تری خواهند بود و طی 2 روز آینده سواحل شرقی خزر و شمال شرقی و ارتفاعات البرز شرقی افزایش ابر را خواهد داشت که در بعد از ظهر ها دراین مناطق بارش پراکنده باران و گاهی با رعد و برق را پیش بینی کرده ایم.

نقشینه افزود: جنوب سیستان و بلوچستان و شرق و شمال هرمزگان و شرق فارس در 3 روز آینده از بعد از ظهر ها تا اوایل شب، شاهد رشد ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور درگیر وزش باد شدید خواهند بود.

وی در خصوص وضعیت منطقه شمال سیستان و بلوچستان ، منطقه زابل که درگیر باد و گرد و خاک شدید در 3 روز آینده خواهند بود، افزود: به علت اختلال در دید توصیه می‌شود در جاده های مواصلاتی از ترددهای غیر ضروری جلوگیری شود.

نقشینه گفت: در 3 روز آینده ، وزش باد روی عراق بیشتر شده و این امر باعث افزایش باد و گرد و خاک و کاهش دید در استان‌های جنوب غرب ایران چون ایلام ، خوزستان و بوشهر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: مناطق شرقی دریای عمان بر اثر تاثیرات طوفان هاره‌ای آشوبا همچنان مواجه خواهد بود و نیمه غربی خلیج فارس و سواحل شمال کشور و دریای خزر هم طی 2 روز آینده مواج پیش‌بینی شده است.

نقشینه در پایان گفت: در 3 روز آینده  در پاره ای از نقاط آسمان تهران بعد از ظهر ها درگیر وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیستان ، بلوچستان ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار