رضا زارعی، گفت: مجمع عمومی اتحادیه کوهنوردی آسیا در سال 2017به میزبانی ایران برگزار خواهد شد و این برای کشورمان اعتبار می‌آورد.

میزبانی مجمع عمومی اتحادیه کوهنوردی آسیا برای کشورمان اعتبار می‌آوردندرضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‎ها  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛افزود: مجمع عمومی اتحادیه کوهنوردی آسیا با حضور کل اعضاء پائیز1396 مصادف با اکتبر 2017 در شهر تهران برگزار خواهد شد. این موضوع همزمان با 70سالگی تاسیس فدراسیون  کوهنوردی کشورمان است که علاوه بر گرامیداشت این سال، برگزاری مجمع نیز برای کشورمان اعتبار می‌آورد.
 
وی تصریح  کرد: در گذشته نیز ایران میزبان این مجامع بوده و در شهرهای اصفهان، تبریز و تهران جلساتی صورت گرفته است.
 
زارعی تاکید کرد در آسیا کشورهای کره جنوبی، ژاپن، چین، نپال و ایران در زمنیه کوهنوردی مطرح هستند و با وجود نداشتن کوه‌های مرتفع این کشورها در چین و ژاپن در آفریقا و جنوبی شرقی آسیا سرمایه گذاری کردند.
 
زارعی اظهار داشت: مجمع هیئت رئیسه اتحادیه کوهنوردی آسیا در سال 2015 طی روزهای 21و20خرداددر شهر بیشکک قرقیزستان انجام شد و من به همراه  فهیمی عازم این کشور شدیم.
 
زارعی در خصوص برگزاری رقابت‌های درای تولینگ قهرمانی  کشور و انتخابی تیم ملی اشاره کرد: این مسابقات طی روزهای 22و21 خرداد در مجمع پلور "مازندران" انجام شد و نفرات برتر نیز مشخص شدند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در بخش مردان که روز21 خرداد انجام شد، مجتبی ثقفی از کرمان نفر اول محسن محمدی نژاد از قزوین نفر دوم محمد رضا صفدریان از اصفهان شوم شدند. و اما در بخش بانوان که روز 22خرداد انجام شد،زهره عبداله خانی قهرمان، شبنم اسدی دوم و نادیا ناجی سوم شدند.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار