برنامه ریزی تولید، عرضه‌ و تقاضا در سطح کلان سینمای ایران به‌خوبی مدیریت نمی‌شود.

امیر اثباتی عضو هیأت‌مدیره سابق خانه سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص فقدان برخی از ژانرها در سینما گفت: به نظر من فیلم کودک نسبت به مخاطب وسیعی که در کشور ما دارد، کمتر ساخته می‌شود، اما وقتی برنامه‌ریزی تولید، عرضه‌وتقاضا درسطح کلان سینمای ایران به‌خوبی مدیریت نشود، باعث حرکت اشتباه در شیوه تولید خواهد شد، یعنی در یک مقطع زمانی اگر یک نوع فیلم، باب و مخاطب‌پسند شد، همه دست به تولید آن نمونه فیلم می‌زنند که درپی آن فیلم‌ها تکراری می شود و به موضوعات متعدد پرداخته نمی‌شود.  

وی افزود: اگر تهیه‌کننده‌ای هوشمند باشد، باید فکر کند که در شرایط فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هر دوره‌ای چه موضوع یا ژانری مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد، در نتیجه برای ساخت فیلم در آن زمینه اقدام کند.

اثباتی با اشاره به علت پس زدن فیلم‌ها توسط مخاطبان در چندسال اخیر بیان کرد: دلایل فراوانی دارد، ولی قاعدتاً محدودیت‌های فراوان در زمینه خلق اثر هنری علت پس زدن فیلم‌ها توسط مخاطب می‌شود، چون فیلم‌ساز دیگر با اختیار کامل فیلم نساخته و نمی‌تواند به همه موضوعات که دغدغه اصلی جامعه ما است، بپردازد.

عضو هیات مدیره سابق خانه سینما گفت: بطور مثال اگر فیلم‌ساز می‌توانست به بحث روز یک موضوع اجتماعی بزرگ با ابعاد سیاسی بپردازد هم وظیفه فرهنگی خودش را انجام می‌داد و هم به موضوعی که تماشاگر تشنه دیدن آن است، می‌پردازد.

اثباتی در پایان خاطرنشان کرد:مردم ما مردمی هستند که به‌خاطر فیلم خوب و جذاب هم وقت می‌گذارند و هم هزینه می‌کنند، به شرط اینکه به شعور آنها احترام گذاشته شود و فیلم‌های مورد علاقه آنها تولید شود، درغیراین‌صورت روزبه‌روز از جمعیت آن‌ها کاسته خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار