یک کارشناس اتريشی رژيم آل سعود را حامی اصلی مالی و فکری گروه تروريستی داعش توصیف کرد و اظهار داشت به زودی درگیری‎های عراق و یمن به عربستان نیز کشیده می‎شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پايگاه خبري العهد، کارين کناسيل کارشناس اتريشي امور غرب آسيا در گفتگو با يک روزنامه اتريشي تاکيد کرد: رژيم آل سعود گروه تروريستي داعش را تشکيل داده است و از آن حمايت مي کند.
وي افزود: آموزه هاي افراطي که رژيم آل سعود به دانش آموزان در مدارس ياد مي دهد و در کتب آموزشی آنها منتشر مي کند و در اختيار ميليون ها دانش آموز قرار مي دهد، ميان اعضاي داعش نيز رواج دارد.
اين کارشناس اظهار داشت: رژيم آل سعود براي رواج افکار افراطي در هر نقطه اي از جهان حمايت مالي مي کند و اين رژيم در رشد گروه تروريستي داعش نقش داشته و آن را با افکار افراطي و پول خود حمايت کرده است.
کناسيل افزود: رژيم آل سعود همان رژيمي است که در گذشته سازمان القاعده را تشکيل داد و از آن براي مقابله با اتحاد جماهير شوروي سابق در افغانستان حمايت مالي کرد و همين رژيم امروز از گروه داعش حمايت مي کند.
وي ادامه داد: رژيم آل سعود نمي خواهد خود را رواج دهنده افکار داعش نشان دهد و تصميم گیری ها در عربستان نيز تنها مبتني بر نظرات پادشاه اين کشور نيست و شاهزادگان هيئت حاکمه و روحانيان مذهبي هر يک نقشي در سياست اين کشور بازي مي کنند.
کناسيل تاکيد کرد: رژيم آل سعود و ديگر رژيم هاي شيخ نشين خليج فارس به دور از تحولات و درگيري هاي عراق و يمن نيستند و اين احتمال وجود دارد درگيري ها در يمن و عراق به عربستان نيز کشيده شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار