معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: از بنگاه های تولیدی استان حمایت ویژه ای می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  از بجنورد؛ محمد شریعتمداری در جمع صاحبان صنایع و تعدادی از سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی گرد هم آمده بودند برای حل مشکل تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از طریق اعطای تسهیلات بانکی نامحدود قول مساعد داد.

وی با بیان اینکه این موضوع جزو تعهدات بانک مرکزی است که در آستانه سفر استانی رئیس جمهور اتخاذ شده است،اظهار داشت: کارگروه های ویژه ای به ریاست استانداران به منظور کمک به بنگاه های تولیدی تشکیل می شود.

شریعتمداری گفت: برای بهبود وضعیت تولید و اشتغال و بهبود رفاه و ثروت آفرینی در جامعه، دولتمردان و صاحبان سرمایه دست به دست هم بدهند.

وی هم چنین در پاسخ به برخی دغدغه های بازرگانان حاضر در این جلسه، از تشکل های اقتصادی و اتاق های بازرگانی خواست تا بخشی از اموری را که رایزنان اقتصادی سفارتخانه های ایران در دیگر کشورها به دلایلی نتوانسته اند به سرانجام برسانند، بر عهده بگیرند.

شریعتمداری تاکید کرد: دولتمردان در عرصه های ملی و استانی بر مشکلات این حوزه اشراف کامل داشته و برای برطرف کردن موانع نیز برنامه دارند.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور هم در این جلسه با تاکید بر نقش مهم ایرانیان مقیم خارج کشور در خروج از وضعیت فعلی اقتصادی عنوان کرد: در 2 سال گذشته دولت تلاش کرده است روی ریل عقلانیت حرکت کند و شرایط برای مشارکت سرمایه گذاران داخل و خارج کشور در توسعه ملی تسهیل شده است.

شهیدی افزود: کشور ما در آستانه تحول عظیمی قرار گرفته و ما نیازمند پی ریزی شالوده جدیدی برای ایران بعد از تحریم هستیم و در این مسیر باید از حمایت مادی و معنوی ایرانیان خارج کشور به خوبی استفاده شود.

سلطانی مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با اشاره به سرمایه اولیه 3 هزار میلیار تومانی این صندوق جدید که برای حمایت از شرکت های دانش بنیان شکل گرفته است، از سرمایه گذاران حاضر در جلسه برای توسعه این قبیل شرکت ها در خراسان شمالی و استفاده از این تسهیلات دعوت کرد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: بجنورد ، حمایت ، بنگاه ، تولیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.