بر اساس بررسی‌های اخیر، بروز مشکلات عضلانی به ویژه گرفتگی و ضعف عضلات بدن، می‌تواند با بروز شوک نخاعی در ارتباط نزدیک باشد.

سهراب محمودی جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران افزود: وقتی عضلات بدن در نتیجه تغذیه نامناسب، نداشتن تحرک و فعالیت‌ بدنی، ورزشهای سنگین یا برخی از عوامل ژنتیکی و بیماری‌ها دچار مشکل و آسیب شوند، در آن صورت ستون فقرات و نخاع نیز از این آسیب‌ها و مشکلات متاثر می‌شود.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در بروز شوک نخاعی و عوارض همراه آن نقش دارند، تاکید کرد: براساس بررسی‌های اخیر بروز مشکلات عضلانی به ویژه گرفتگی و ضعف عضلات بدن، می‌تواند با بروز مشکلات نخاعی به ویژه شوک نخاعی در ارتباط نزدیک باشد.

محمودی گفت: شوک نخاعی یک افت  ناگهانی در فعالیت بازتابی نخاع در زیر ناحیه آسیب دیده است.

وی یاد آور شد: درصورت بروز شوک نخاعی، اعصاب زیر منطقه آسیب دیده فلج و یا شل می‌شوند و واکنش‌ها و رفلکسها در محل آسیب دیده از بین می‌رود.

محمودی خاطر نشان کرد: گرفتگی‌های عضلانی افزایش کشیدگی یا انقباض عضلات است که می‌تواند در نتیجه آسیب یا بیماری‌هایی نظیر اختلالات عصبی مرکزی یا برخی از عوامل محیطی، ژنتیکی، رفتاری و حتی تغذیه‌ای ایجاد شود.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار