مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از انتشار مجموعه کتاب قلمی برای خورشید متشکل از آثار سومین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی در استان ایلام خبر داد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، علی محمد نیاکان اظهار داشت: در این مجموعه 16 اثر از آثار برگزیده جشنواره با موضوع سفرنامه و خاطره نویسی رضوی گردآوری و چاپ شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه این مجموعه در شمارگان هزار توسط انتشارات زانا منتشر شده، از حمایت دبیرخانه دایمی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاپ این مجموعه خبر داد.
سومین جشنواره خاطره نویسی و سفرنامه نویسی رضوی 10 شهریور پارسال همزمان با دهه کرامت در آیینی با حضور جمعی از مسئولان محلی در بوستان تفریحی چغاسبز ایلام برگزار و 16 برگزیده آن از بین 570 اثر ارسالی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
در این جشنواره در گروه سنی زیر 18 سال فاطمه خیامی نژاد از مشهد، فائزه دستیاری از ایلام، مریم افسری از یزد، مهتاب مرادی راد از مشهد، سارا بگ زاده از تهران، امیرحسین ابراهیمی خبیر از تهران، مریم ستایش فر از تهران و طیبه دستیاری از ایلام به ترتیب عنوان های اول تا هشتم را کسب کردند.
در گروه سنی بالای 18 سال نیز فرزانه رالوردی از کهکیلویه و بویر احمد، سید عبدالحمید عظیمی از مشهد، محمدرضا خورشیدیان از تهران، علیرضا احرامیان پور از یزد، علی و صدیقه رضایی از تبریز، حسین گیتی از تهران، امید مرادی راد از مشهد و فهیمه مقیسه گرگانی از گرگان به ترتیب حایز عنوان های اول تا هشتم شدند که آثار آنها در مجموعه قلمی برای خورشید جمع آوری شده است.
جشنواره فرهنگی، هنری رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی و آشنایی بیشتر با زندگینامه و سیره امام هشتم شیعیان(ع) همه ساله دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) بصورت همزمان در استان های مختلف کشور برگزار می‌شود.
این جشنواره امسال نیز با موضوع سفرنامه و خاطره نویسی همزمان با دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ع
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.