در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص برای سومین روز متوالی رشد کرد.

تالار شیشه‌ای برای سومین روز متوالی مثبت شدبه گزارش خبرنگار حوزه بورس  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 82 واحد بالا رفت و به عدد 62هزار و 653 رسید. گفتنی است در این روز سهامداران بیش از 844 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2هزار و 334 میلیارد ریال بود.

در نتیجه داد و ستدهای روزی که گذشت پتروشیمی پردیس، بانک ملت، بانک صادرات، حفاری شمال و مپنا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص ثبت کرد. همچنین دو نماد پتروشیمی مبین و کشتیرانی بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کردند.

در بازار روز یکشنبه شاخص آزاد شناور 158 واحد رشد کرد. همچنین در حالی شاخص بازار اول 92 واحد صعودی شد که افت 38 واحدی شاخص بازار دوم در این روز به ثبت رسید.

شیمیایی ها، خودرو و بانک ها نیز برترین گروه های صنعتی بودند.

همچنین در پایان معاملات روز جاری نمادهای صنایع ریخته گری ایران،کاغذ سازی کاوه،چینی ایران،فنر سازی خاور،صنایع جوشکاب یزد،تولید مواد اولیه دارو پخش و قند قزوین بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

این در حالی بود که نمادهای سیمان دورود، شیرپاستوریزه پگاه اصفهان،کارخانجات داروپخش،تامین ماسه ریختهگری،لبنیات پاک،پارس پامچال و گرانیت بهسرام با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سنگین ترین صف های خرید هم در نمادهای تامین ماسه ریخته گری،صنایع ریخته گری ایران،چینی ایران،بانک کارآفرین،گروه بهمن و سامان گستر اصفهان تشکیل شد. این در حالی بود که نمادهای نورد آلومینیوم ،نفت پارس،حق تقدم گسترش نفت و گاز پارسیان، سیمان خزر،بین المللی محصولات پارس،سیمان قائن و کشاورزی و دامپروری مگسال طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در این روز بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای سایپا، هلدینگ خلیج فارس و حق توکا فولاد بود. همچنین هلدینگ خلیج فارس، سایپا و پتروشیمی پردیس بیشترین ارزش معاملات را نیز ثبت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار