معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 18 گفت: همزمان با افتتاح 131 طرح عمرانی با حضور شهردار تهران بوستان‌های 5گانه، بزرگراه‌ها، اصلاح هندسی تقاطع‌ها و ایمن‌سازی طرح‌های عمرانی منطقه 18 به بهره‌برداری می‌رسد.

با حضور شهردار تهران 131 طرح عمران شهری منطقه 18 به بهره‌برداری می‌رسدحسن رحمانی معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 18 در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افتتاح 131 طرح عمران شهری در این منطقه اظهار کرد: 131 طرح عمرانی منطقه 18 روز دوشنبه 25 خرداد ماه سال 94 با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولان شهری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

** دیوارهای سنگی در بزرگراه آزادگان

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 18 با اشاره به این که 12.5 کیلومتر از بزرگراه آزادگان در این منطقه واقع شده است، تصریح کرد: حدود 12.5 کیلومتر از بزرگراه آزادگان در منطقه 18 واقع شده است. با توجه به این که فضای سبز این محدوده در گذشته با مشکلات بسیاری مواجه بود، با احداث دیواره‌های سنگی تا حدود زیادی در این خسارت وارد شده بر آن جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح با استفاده از دیوارهای سنگی فلورگاسیل از فضای سبز مسیر رفت و برگشت بزرگراه آزادگان محافظت می‌شود.

رحمانی اشاره کرد: همزمان با 131 طرح عمرانی این طرح نیز افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمران منطقه 18 با اشاره به طرح‌های عمرانی در بزرگراه آزادگان گفت: احداث 3 دسترسی رفت و برگشت در کندرو به تندرو بزرگراه آزادگان، انجام اقدامات عمرانی، روشنایی کندروی بزرگراه آزادگان، نصب دوربین‌های کنترل ترافیک، ثبت سرعت و ثبت تخلفات، نصب بیش از هزار فلورگاسیل در بزرگراه آزادگان از دیگر طرح‌های عمرانی منطقه 18 در بزرگراه آزادگان است.

** یادمان شهدای گمنام و خانه کشتی در منطقه 18

رحمانی با اشاره به این که منطقه 18 مهد کشتی شهر تهران است، مطرح کرد: یادمان شهدای گمنام به منظور گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید گمنام در بوستان 17 شهریور همزمان با 131 طرح عمرانی منطقه 18 افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: خانه کشتی با مساحت بالغ بر 3 هزار مترمربع با توجه به این که منطقه 18 مهد کشتی شهر تهران است به عنوان خانه کشتی استاندارد در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمران منطقه 18 گفت: سوله مدیریت بحران در مساحتی بالغ بر هزار متر مربع، ساختمان ناحیه 7 شهرداری، سرای محله ناحیه 7 با مساحتی بالغ بر هزار و 100 متر مربع از طرح‌های عمرانی است که همزمان با 131 طرح عمران شهری منطقه 18 به بهره‌برداری می‌رسد.

** افتتاح 5 بوستان در منطقه 18

معاون فنی و عمران منطقه 18 با اشاره به افتتاح 5 بوستان در این منطقه مطرح کرد: 5 بوستان امام علی (ع)، سهند، شهدای شهرک دانش، گلدسته، فدک، آسمان آبی، نارنج همزمان با 131 طرح عمرانی منطقه 18 افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: مساحت بوستان شهدا، شهرک دانش، 30 هزار متر مربع، بوستان شهدای گلدسته 14 هزار و 300 متر مربع، بوستان فدک 6 هزار و 750 متر مربع، بوستان آبی 11 هزار و 800 متر مربع و بوستان نارنج 14 هزار و 200 متر مربع است.

رحمانی گفت: اصلاح هندسی تقاطع آیت‌الله سعیدی – زرند، احداث ساختمان شماره 2 شهرداری منطقه 18، از طرح‌های دیگری است که همزمان با 131 طرح عمرانی شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

** جداره‌سازی روخانه کن در بوستان مادر

معاون فنی و عمران منطقه 18 با اشاره به جداره‌سازی رودخانه کن در بوستان مادر تأکید کرد: فاز اول بوستان 23 هکتاری مادر و فضای تفرجگاهی این بوستان به بهره‌برداری رسیده است و جداره‌سازی حاشیه دره کن و رودخانه کن که در ادامه بوستان جوانمردان و نهج‌البلاغه واقع شده است،‌ همزمان 131 طرح عمرانی منطقه 18 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: 1.5 کیلومتر از رودخانه کن جداره‌سازی شده است که از 131 طرح‌های عمرانی منطقه 18 است.

رحمانی گفت: فاز اول بوستان 23 هکتاری مادر در بزرگراه 76 متری شهید بروجردی تا بزرگراه آزادگان واقع شده است.

** بلوار 45 متری بهار

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 18 با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی این منطقه گفت: بلوار 45 متری بهار با انجام اقداماتی شامل روستایی این بلوار همزمان با 131 طرح عمرانی منطقه 18 افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

** افتتاح نمادین 131 طرح عمرانی منطقه 18

رحمانی با اشاره به افتتاح نمادین 131 طرح عمرانی این منطقه تأکید کرد: 131 طرح عمرانی منطقه 18 به صورت نمادین با انتخاب 3 یا 4 طرح عمرانی شاخص که به اتمام رسیده است با حضور شهردار تهران افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و طرح‌های دیگر نیز با توجه به نوبت به اتمام رسیدن عملیات عمرانی آن طرح به ترتیب افتتاح می‌شود.

وی افزود: بقیه طرح عمرانی منطقه 18 به صورت نمادین با حضور مدیران شهری افتتاح و در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود.

معاون فنی و عمران منطقه 18 در پایان گفت: طرح‌های عمرانی از جمله احداث بوستان‌های 5گانه به منظور افزایش سرانه‌های فضای سبز، اصلاح هندسی، احداث بلوار بهار، احداث دیواره‌های سنگی آزادگان به منظور کاهش معضل ترافیک و آلایندگی هوا به بهره‌برداری می‌رسد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار