سقوط فضاپیمای آزمایشی شرکت ویرجین گالاکتیک‌ که قرار است توریست‌های فضایی را به بالای جو ببرد سبب بروز حرف وحدیث‌های فراوان در خصوص ایمنی سفینه فضایی ساخت این شرکت شده است.

به گزارش  خبرنگار فناوری  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ با وجود اختلافات شدید میان شرکت ویرجین گالاکتیک و یک مؤسسه بررسی سانحه هوایی سقوط فضاپیمای توریستی هم‌چنان علت این سانحه‌، که آیا خطای انسانی در بروز آن مؤثر بوده و یا نقص فنی سبب سقوط و کشته شدن کمک خلبان شده هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 

تلاش هواپیمایی ویرجین گالاکتیک برای فرار از حقیقت تلخ سقوط فضاپیما + تصاویر

گفتنی است، خلبان اصلی فضاپیما که جان سالم به در برده و تنها دچار جراحات سطحی و شکستگی شانه شده است، نجات خود را مدیون استفاده از چتر نجات قرار داده شده در بدنه صندلی خود می‌داند. 

تلاش هواپیمایی ویرجین گالاکتیک برای فرار از حقیقت تلخ سقوط فضاپیما + تصاویر

او پس از پرتاب از فضاپیما به آسمان مجبور به تحمل دمای منفی 71 درجه سانتیگراد شده این در حالی است که آنها لباس مناسب جهت محافظت از سرما بر تن خود نداشته‌اند. 

تلاش هواپیمایی ویرجین گالاکتیک برای فرار از حقیقت تلخ سقوط فضاپیما + تصاویر

پس از مرگ کمک خلبان شرکت ویرجین گالاکتیک اعلام کرده که قصد دارند نمونه‌ای بدون هیچ‌گونه نقص فنی از سفینه فضایی بسازد و نمونه جدید در سال 2015 آزمایش خواهد شد. 

مسئولین ویرجین گالاکتیک ادعا کرده‌اند ظرف کمتر از 2 سال آینده فضاپیمای توریستی می‌تواند به جابجایی مسافران و دوستداران سفر‌های فضایی بپردازد. 

براساس شنیده‌ها قرار است خود خانواده ریچارد برانسون مالک شرکت ویرجین گالاکتیک به عنوان اولین مسافران راهی این سفر شوند. 

قرار است مسافران دو روز قبل از پرواز آموزش‌های مقدماتی کنترل و هدایت فضاپیما را یاد بگیرند و در یک محل ایزوله قرار بگیرند.



انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار