مشاور رییس جمهور گفت: واقعیت این است که اصلا دولت نه بازرسی را پذیرفته و نه بازرسی در چارچوب پروتکل این موضوع را مطرح می کند.

دولت بازرسی ها در زمینه پروتکل را نپذیرفته استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از کرمان، بنا به اعلام روابط عمومی  استانداری، محمد علی نجفی در سفر به کرمان در سخنرانی عصر دیروز در آیین بزرگداشت 24 خرداد 92 با اشاره به اینکه خوشبختانه انتخاب مردم در سال 92 نشان داد که خیلی آگاه هستند و مسایل را خوب ارزیابی می کنند گفت: آنچه امروز مایه آرامش است شعاری که بیش از هر شعاری در این چند روز اخیر در ارتباط با دولت و مناسبت 24 خرداد مطرح شده این شعار است که روحانی تنها نیست.

نجفی افزود: این شعار روزهاست که به رییس جمهور مردم و دولت قوت قلب می بخشد و امیدواریم با وحدت و یکپارچگی همدلی و همزبانی کشور را از گردنه های دشواری که پیش رو دارد بسلامت عبور دهیم و کشوری شویم که شان نظام و ملت ایجاب می کند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته ای نمونه خوبی است تا افراد منصف و مغرض از هم تشخیص داده شوند، خاطرنشان کرد:یک نحوه بیان این است که عده ای فکر نکند با رفع همه تحریم ها همه مشکلات کشور برطرف نمی شود بلکه مشکلات ما ریشه بنیادی است که این یک موضوع مشخص است.

نجفی گفت: اصلا عقلانی نیست که بگوییم با رفع تحریم ها همه مشکلات و حتی مشکلات اقتنصادی برطرف شود که قطعا اینگونه نیست سال هاست می گوییم مشکلات کشور ما بخشی مشکلات ساختاری است و تا وابستگی به نفت را کاهش ندهیم این مشکلات وجود دارد.

نجفی افزود : به عنوان نماینده دولت از استاندار کرمان تشکر می کنم که با زحمات و تلاش های خود دولت تدبیر و امید را یاری رساندند و توفیقاتی بدست آوردند که می تواند برای استان های دیگر هم الگو باشد.

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه برگزاری این مراسم برای به رخ کشیدن یک جناح یا جریان سیاسی خاص نیست یادآورشد:بلکه استفاده ای که از این مجالس می توان انجام داد به سه مقوله چرایی این انتخاب و وقوع رخداد 24 خرداد ماه 92، و دستاوردهای دولتی که با پشتوانه مردم و انتخاب مردم شکل گرفته برمی گردد.

وی خاطرنشان کرد: بحران هایی که قبل از سال 92 از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور را احاطه کرده بود در واقع کوه یخی بود که عده ای ظاهر آن را می دیدند اما عامه مردم به قسمت ناپیدای آن توجه کردند.

نجفی گفت: در آن زمان از نظر موقعیت بین المللی نزول فاحشی را شاهد بودیم و قطعنامه های ظالمانه شورای امنیت علیه ما، کشور را در یک انزوای کامل قرار داده بود.

وی تصریح کرد: شاخص های اقتصادی بدترین و یا یکی از بدترین شرایط رشد خود با منفی 6.8 درصد را تجربه کرده بود و تورم به رقم غیرقابل قبول حدود 40 درصد رسیده بود.

مشاور رییس جمهور خاطرنشان کرد: در گزارش سال 2013 میلادی بانک جهانی فقط هشت کشور تورم بالای 10 درصد داشتند؛ تورم در اقتصاد بسیار مهم است و ایران بعد از کشور ونزوئلا دومین کشور جهان با تورم بالا بود و حتی تورم در کشورهای هند، پاکستان و افغانستان زیر 10 درصد بود.

وی با اشاره به افزایش 3 برابر قیمت ارز در مدت کوتاهی در کشور گفت: بدهی های زیادی برای دولت بوجود آمده بود و اعتماد مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی به دولت و کارگزاران دولت می رفت که سلب شود

نجفی تصریح کرد: بازگرداندن آرامش، ایجاد فضای امید و سپس اطمینان نسبت به آینده کشور از جمله انتظارات مردم بود.

وی افزود: همچنین مردم انتظار تلطیف فضای بین المللی نسبت به ایران، برقراری تعامل سازنده با ایران و در چارچوب ارزش ها، اصول و احترام متقابل با دنیا که در سال های قبل از 92 از دست رفته بود را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما دنبال این بودند و هستند که ما با دنیا ارتباط داشته باشیم و ایرانیان با تمدن هفت هزار ساله یکی از ارکان تحولات و تمدن سازی در دنیا بوده اند.

مشاور رییس جمهور یادآورشد: از جاده انصاف خارج نشویم و منصفانه و عاقلانه عملکرد دولت ها را ارزیابی کنیم.

وی افزود: تورم و رکود در سال های 91 و 92 و بدهی های دولت در همه بخش ها به عنوان نمونه فقط در بخش برق 160 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بخش خصوصی و بانک ها بود.

نجفی با اشاره به اینکه نکته بعد چند ماه بعد از شروع دولت ایجاد شد افت قیمت نفت در بازار جهانی بود که بخشی از آن سیاسی و اقتصادی بود و کم شدن درآمد خاطرنشان کرد: دولت از نیمه دوم سال 93 خود را نشان داد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.