کارشناس مسائل دینی بیان کرد: انسان در ماه مبارک رمضان محبوب قلوب می شود، فقیران، مستمندان، نیازمندان و گرسنگان را در نظر می گیرد و همین جا است که زندگی انسان افق جدیدی به خودش می گیرد و در واقع سبک زندگی انسان تغییر می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان،حجت الاسلام ارزانی از اصفهان؛ در خصوص اهمیت ماه رمضان بیان کرد: ماه رجب و ماه شعبان در واقع این دو ماه مقدمه ای برای رسیدن به ماه مبارک رمضان است، ماه میهمانی خدا و ماهکه انسان همه چیز را از رنگی دیگر تجربه می کند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن داریم چه رنگی بهتر از رنگ خدا است، گفت: ماه رمضان فرصتی است که انسان به کارهایش رنگ خدایی دهد و حتی خودش هم رنگ خدایی بگیرد.

وی بیان داشت: در واقع در این ماه انسان ها نمی خورند و نمی آشامند ولی بهترین خوردنی ها را خداوند نصیبشان می کند، در زمان افطار یک حالت بسیار معنوی به انسان دست می دهد و در واقع در این ماه ارتباط با معبود نصیب شما می شود.

حجت الاسلام ارزانی افزود: تا زمانی که انسان به تنش می رسد نمی تواند به جانش بها دهد پس خداوند در ماه رمضان از ما خواسته تن را رها کنیم تا معنویت را نصیبمان کند.

وی ضمن بیان اینکه در ماه رمضان خداوند ارزش بالایی برای روزه دار قائل می شود، عنوان کرد: قرائت قرآن و انس با قرآن انسان را به خدا نزدیک می کند پس ماه رمضان ماه بهار قرآن است.

وی ادامه داد: در ماه رمضان اگرچه به ظاهر شما را به نخوردن و نیاشامیدن و دوری از محرمات وامیدارد و به ظاهر انسان منزوی از جامعه می شود اما در اصل این ماه انسان را اجتماعی می کند و ماه رمضان تمرینی برای اجتماعی شدن است.

ححت الاسلام ارزانی تصریح کرد: انسان در ماه مبارک رمضان محبوب قلوب می شود، فقیران، مستمندان، نیازمندان و گرسنگان را در نظر می گیرد و همین جا است که زندگی انسان افق جدیدی به خودش می گیرد و در واقع سبک زندگی انسان تغییر می کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماهی است که مانندش را فقط در خودش می توان پیدا کرد، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان انسان در کارها بیشتر خدا را می بیند و حس می کند، قرآن را در کارهایش دخیل می کند، ارتباط را با اهل بیت بیشتر می کند.

این کارشناس مذهبی گفت: انسان باید تلاش کند در این ماه نهایت استفاده را از زمان سحر و معنویات سحر داشته باشد در واقع در کنار بیدار شدن و خوردن و آشامیدن وعده سحری انسان باید زمانی را برای ارتباط با خدا وقت بگذارد.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه افراد سعی داشته باشند در ماه مبارک رمضان حتما یک ختم قرآن داشته باشند، تاکید کرد: امام خمینی (ره) در این ماه 10 دور ختم قرآن یعنی هر 3 روز یک ختم قرآن داشتند.   

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.