رشت؛

40 درصد اشتغال گیلان سهم بخش کشاورزی

40 درصد اشتغال گیلان سهم بخش کشاورزی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از رشت؛ استاندار گیلان در جمع مدیران سازمان جهاد کشاورزی گيلان با بيان اينکه حل مشکل اشتغال در کشور يکی از دغدغه های اصلی دولت است افزود: بايد در برنامه ریزی های اقتصادی 40 درصد ایجاد اشتغال استان از طریق بخش کشاورزی تأمین شود.

محمد علی نجفی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه اقتصادی و حمايت از تولید داخلی گفت: گيلان يکی از قطب های کشاورزی کشور است و مسوولان جهاد کشاورزی بايد با برنامه ريزی و اجرای طرح های اشتغالزا به حل مشکل اشتغال جوانان کمک کنند.

وی با انتقاد از واردات بی رويه برنج در سال های گذشته گفت: هم اکنون برنج از طریق بازارچه های مرزی بیش از حدی که دولت تعیین کرده وارد می شود و بايد تعرفه 40 درصدی واردات برنج همچنان حفظ شود.

استاندار بر ضرورت ارتقاء کیفیت چای داخلی و حذف چای سنواتی هم تأکید کرد و گفت : بايد برای افزايش کيفيت برنج و چای توليدی گيلان به گونه ای برنامه ريزی شود تا اين دو محصول استراتژيک گيلان به عنوان برندی جهانی معرفی شود.

رييس سازمان جهاد کشاورزی گيلان هم در اين نشست با اشاره به همت کشاورزان در مديريت مصرف آب و توليد برنج پرمحصول گفت: با فراهم کردن زیر ساخت ها حداقل تا 10 روز آینده اولین خوشه برنج به با می نشیند.

علیرضا شعبان نژاد افزود: با درخواست وزیر جهاد کشاورزی و موافقت دولت تا پایان آذر ماه از واردات برنج جلوگیری شده و در این مدت برنج خارجی هم وارد بازار نخواهد شد .


انتهای پیام

برچسب ها: گیلان ، اشتغال ، سهم ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.