عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: به سبب عدم الگوی کشت ضمانتی با مازاد و کمبود عرضه محصولات و افت و خیزهای قیمت محصولات در بازار مواجه هستیم.

سیدمحمد سادات ابراهیمی دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص افزایش قیمت لیموترش اظهار داشت: متأسفانه وقتی الگوی کشت ضمانتی برای اجرا وجود نداشته باشد با مازاد و کمبود عرضه دچار افت و خیزهای قیمت محصولات در بازار هستیم. البته وزارت جهاد کشاورزی یارانه و خدمتی به کشاوزران پرداخت نمی‌کند و آنها بر اساس رویه‌های سنتی خود عمل می‌کنند و وضعیت بازار دچار بحران می‌شود.

وی افزود: متأسفانه به سبب وجود دلالان که سود زیادی نصیبشان می‌شود باید با این موضوع از طریق تقویت اتحادیه تعاون روستایی که اگر از نظر منابع مالی و امکانات با مشکلاتی رو به رو هستند، برخورد شود. علاوه بر این اگر  برخی محصولات کشاورزی همانند سایر محصولات کشاورزی وارد بورس شوند، دست دلالان و سودجویان کوتاه می‌شود.

سادات ابراهیمی در پایان تصریح کرد: کشاورزان به دلیل اینکه مورد حمایت علمی و پشتوانه قرار نمی‌گیرند در مواجه شدن با امراض و آفات کشاورزی منفعلانه عمل می‌کنند و بررسی آفتی را که به مزرعه وارد شده انجام نمی‌دهند. حال وزارت جهاد کشاورزی طبق وظایف خود در چنین مواردی باید ورود پیدا کند و بتواند با ارائه راهکارهای کاملا علمی به کشاورزان، شاهد انصراف باغداران از کشت لیموترش نباشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار