معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعداد موارد سرطان معده که در نرم افزار ICR در سال 1392 ثبت شده است 30 مورد است و با توجه به اینکه در سیستان و بلوچستان در خصوص آمار ارائه شده کم شماری وجود دارد تعداد دقیق بیماران سرطان معده بیشتر از این میزان است.

مبتلایان به سرطان معده در سیستان و بلوچستان بیشتر از آمار ثبت شده اندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از زاهدان، مهدی طباطبایی با بیان اینکه هنوز به طور دقیق علت های سرطان معده شناخته نشده است افزود: رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد غذاهای شور، کبابی، دودی و ترشی می تواند زمینه ساز سرطان معده باشد.

وی سن بالا بویژه سن بالای 70 سال را یکی از دیگر عوامل بروز سرطان عنوان و خاطر نشان کرد: سابقه خانوادگی در این سرطان نقش بسزایی دارد که در این زمینه نیز جنس مذکر بیشتر در معرض خطر سرطان معده قرار دارد.

طباطبایی از جمله علائم سرطان معده را تهوع و استفراغ، احساس سیری، نفخ بعد از وعده غذایی و احساس ناراحتی در معده عنوان کرد و ادامه داد: کاهش اشتها و وزن هم در این بین تاثیر بسزایی دارد. کاهش وزن در صورتی اهمیت دارد که فرد رژیم لاغری خاصی نداشته باشد و طی 3 ماه بیش از 10 درصد از وزن خود را از دست بدهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.