نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: دستگاه های اجرایی و مراکز فرهنگی در زمینه نهادینه کردن فرهنگ پرهیز از اسراف در جامعه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  آیت الله نعیم آبادی در چهل و هفتیمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان افزود: هنر در این است که انسان در زمان دارایی مقتصد و صرفه جو باشد.

 وی گفت:فقر نباید عامل کنترل مصرف بلکه  فرهنگ  باید عامل کنترل مصرف باشد.

نماینده ولی فقیه در استان  گفت:از برخی مراکز بخصوص دانشگاه ها و آموزش و پرورش توقع بیشتری برای فرهنگ سازی در زمینه اصلاح الگوی مصرف داریم.

آیت الله نعیم آبادی افزود: اگردر هر خانه یک سرباز در زمینه اصلاح مصرف ساخته شود کافیست و برای این فرهنگ سازی باید همکاری بین همه نهادها و  تلاش ویژه انجام شود.

مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی و فرهنگی در این نشست گزارشی از عملکرد گذشته و برنامه های آینده اداره مربوطه در زمینه اصلاح الگوی مصرف و همچنین برنامه های ماه مبارک رمضان ارائه کردند.

تولید و ارائه محصولات فرهنگی همچون فیلم کوتاه، کلیپ و کاریکاتور، و ایجاد سیستم اتوماسیون اداری برای جلوگیری از اسراف کاغذ و برنامه های پژوهشی ، آگاه سازی و فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما و مساجد و کنترل مصرف انرژی در ادارات از جمله برنامه های دستگاه های اجرایی برای کاهش  مصرف انرژی عنوان شد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.