محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بیست و هشتمین یونیورسیاد دانشجویان جهان گفت: من هم زمانی ژیمناست بودم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری:من هم زمانی ژیمناست بودم/باید به زیمناستیک بیشتر بها بدهیم
به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران وزیر علوم و تحقیقات و فناوری درمراسم بدرقه کاروان اعزامی بیست و هشتمین یونیورسیاد دانشجویان جهان افزود: حضور ورزشکاران دانشجو در یونیورسیاد دانشجویان جهان جدا از تعاملات دیگر، ارتباط با نخبگان دیگر کشورها را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: از کشورمان 8 تیم در مسابقات یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان حضور دارند که بر ایشان آرزوی موفقیت دارم.

فرهادی تصریح کرد: ورزش فواید زیادی دارد که از اثرات آن می‌توان به بحث نشاط و شادابی توان جسمی و خوداتکایی نام برد که در سایه ان توسعه اجتماعی نیز قوت می‌گیرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری عنوان کرد: ورزشهای دانشگاهی در همه سطوح کشور تاثیرگذار است و می‌تواند زمینه‌ساز رشد و آموزش ورزشهای گوناگون باشد.

فرهادی خاطر نشان کرد: من هم زمانی به عنوان ژیمناست فعالیت می‌کردم این ورزش به عنوان ورزش پایه شناخته می‌شود اما در حال حاضر تعداد کمی در این رشته فعالیت می‌کند و من معتقد هستم حضور 8 نفر ژیمناست در مسابقات یونیورسیاد تابستانی بسیار کم است.

اعزام ورزشکاران دانشجو یکی از کم‌هزینه‌ترین اعزامها بوده است / حضور دختران در آنها پررنگ‌تر است

در ادامه: صدیقی،‌معاون وزیر علوم تحقیقات وفناوری افزود: یونیورسیاد دانشجویان جهان هر دو سال یک بار و در سالهای فرد میلادی برگزار می‌شود امسال بیست و هشتمین دوره از یونیورسیاد است که به میزبانی کره جنوبی و در تیرماه برگزار خواهد شد.

وی اذعان داشت: سعی کردیم حضور ورزشکاران امسال پر رنگ‌تر از سالهای گذشته باشد شاید در بین سالهای اخیر این دوره پرحجم‌ترین دوره از حضور ورزشکار را شاهد بوده و هستیم.

وی عنوان کرد: 12 تیر ماه در شهر گوانگجو مسابقات یونیورسیاد در 8 رشته آغاز خواهد شد برهمین اساس ما 29 جلسه ستادی تاکنون برگزار کردیم جلسات خوبی برای همراهی کاروان اعزامی برپا کردیم که خوشبختانه فدراسیون ها و دست اندرکاران این اعزام نیزهمکاری خوبی داشتند.

صدیقی تصریح کرد: در مجموع 410 ورزشکار به برنامه آزادسازی دعوت شدند که بیشترین تعداد به رشته فوتبال با 140 نفر و کمترین تعداد مربوط به ژیمناستیک هنری با 8 ورزشکارمربوط است نهایتا کاروان ورزشی دانشجویان کشورمان در قالب 62 دانشجوی پسر و 21 دانشجو دختر و به همراه 2داور اعزامی و 12 کادر اجرایی و 5 خبرنگار عازم مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان خواهند شد. کل کاروان 132 نفر است که امیدواریم نتایج خوبی در این دوره از مسابقات کسب کنیم.

معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری اظهار کرد: سال گذشته دانشگاه شهید بهشتی میزبانی المپیاد ورزشی دانشجویان بود. امسال نیز دانشگاه فردوسی مشهداز میان ورزشکاران نخبه‌های ورزشی را شناسایی و از طریق وزارت علوم به این دانشگاه معرفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: تیم فوتبال دانشجویان پس از 8 سال و تیم والیبال دانشجویان پس از 4 سال در یونیورسیاد شرکت می‌کند که این نقطه عطفی برای ورزش های دانشگاهی به حساب می‌آید.

وی افزود: ما تعامل خوبی با فدراسیون‌های ورزشی داشتیم و می‌توانم به جرات بگویم که این کار دسته جمعی بود و یکی از کم‌هزینه‌ترین اعزام هارا به جهت همکاری فدراسیون ها در سالی که صرفه جویی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است بود.

صدیقی بیان داشت: همه بخش های کمک کردند تا به صورت ویژه کلیه فدراسیون ها در 8رشته تیم ها را آماده کنند کلیه فدراسیون ها در 8 رشته تیم ها را اماده کنند حضور دختران نسبت به سالهای گذشته نمود بیشتری دارد که به نظرم این نقطه عطف این دوره از مسابقات است.

وی تاکید کرد: ورزشکاران حدود 5 ماه در اردو به سرمی‌برند که امیدواریم این اردوی طولانی مدت نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انشا‍‍‍‍ء الله پرچم جمهوری اسلامی ایران به دست دانشجویان ورزشکار به اهتزار درآید چرا که دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته جامعه ما شناخته می‌شوند و پیروزی آنها در میادین ورزشی موجب نشاط ملت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار