فاز دوم آبرسانی به روستای چشمه گزکرمان با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح فاز دوم آبرسانی به روستای چشمه گز، اظهار داشت: براساس آمار معاونت توسعه روستایی کشور، پس از انقلاب خدمات درخشانی در روستاها انجام گرفته است هرچند هنوز کاستی هایی وجود دارد اما اکثر روستاها از امکانات زیربنایی خوبی بهره مند هستند.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در زمینه اشتغال و اقتصاد روستاها غفلت شده است، خاطرنشان کرد: مردم نیز به این غفلت کمک کرده اند و جوانان تحصیل کرده یا نتوانستند و یا نخواستند کاری انجام دهند که اقتصاد روستا رونق پیدا کند و اکنون اقتصاد روستایی دستخوش مشکلاتی است.
استاندار کرمان تقویت اقتصاد روستایی را یکی از ماموریت های دولت تدبیر و امید دانست و یادآور شد: تقویت اقتصاد روستایی از محل کارآفرینی و نه از طریق ایجاد شغل دولتی صورت می گیرد.
رزم حسینی با تاکید براینکه اقتصاد روستاها باید توسط روستاییان رونق پیدا کند، گفت: دولت با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت در قالب طرح های روستایی به این امر کمک خواهد کرد و آبی که امروز به این منطقه آمده به این دلیل است که روستاییان در روستا بمانند.
استاندار کرمان یادآور شد: این آب گران قیمتی است که با زحمت بسیار و در شرایط بی آبی به این روستا منتقل شده است و انتظار می رود که مردم، خود نگهبان این آب باشند و از آن استفاده بی رویه نکنند.
رزم حسینی در پایان از مردم خواست برای مسئولین دعا کنند تا در راه خدمت به مردم پاکدست بمانند.
فرماندار کرمان نیز در این آیین گفت: این پروژه یک طرح بزرگ و حیاتی برای مردم این منطقه است که مشکل 10 روستای اطراف نیز حل خواهد شد.
محمد علی توحیدی افزود:آب آشامیدنی این منطقه از دشت جوپاری و منطقه سعادت آباد حوالی رودخانه چاری در منطقه باغین تامین می شود.
وی با بیان اینکه هر متر مکعب آب برای این منطقه بیش از 5 هزار تومان هزینه در بر داشته است گفت: 58 کیلومتر خط انتقال آب طی 8 مرحله پمپاژ به این منطقه می رسد و 1400 خانوار از این آب بهره مند می‌شوند.
توحیدی از بهره‌برداری از آب روستای بی بی حیات ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: اولویت بعدی گاز رسانی به این منطقه است.
وی با بیان اینکه سعی شده آسایش و رفاه مناسب هر منطقه فراهم شود ادامه داد: آسفالت کوچه ها و  سنگ فرش پیاده رو‌های روستا ها در دستور کار است.
مدیرعامل آب فاضلاب روستایی نیز گفت:برای کل این طرح تاکنون 50 کیلومتر خط انتقال و 30 کیلومتر شبکه توزیع از کوه باداموئیه تا بی بی حیات اجرا شده است که در مجموع 8 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه در بر داشته است.
علی رشیدی ادامه داد:برای انتقال آب از کرمان تا چشمه گز 53 میلیارد ریال هزینه شده که 850 خانوار در چشمه گز از آن بهره مند می‌شوند.
بنا بر این گزارش، طرح انتقال آب به مجتمع روستایی کوه باداموئیه شهرستان کرمان 10 روستا و 1400 خانوار را تحت پوشش قرار می دهد که طی آن تاکنون 50 کیلومتر خط لوله پمپاژ و 30 کیلومتر خط لوله شبکه با اعتبار 53 میلیارد ریال اجرا شده است که فاز دوم این طرح شامل آب رسانی به روستای چشمه گز با اجرای 12 کیلومتر خط لوله و  با اعتبار 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
استاندار کرمان همچنین در جمع مردم روستای بی بی حیات نیز حضور یافت و از کشتارگاه صنعتی آراز طیور  نیز بازدید کرد.
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی آراز طیور در جریان این بازدید به خبرنگاران گفت:روزانه به طور متوسط 20 هزار کشتار در این مجموعه انجام می شود.
سعید دوست محمدی ادامه داد: این مجموعه در سال 88 به بهره برداری رسیده است و برای 80 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.