معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده، با اشاره به اینکه حضور بانوان در مجلس شورای اسلامی تنها سه درصد است، گفت: از ۲۹۰ نماینده، تنها ۹۰ زن کاندیداتوری کرسی مجلس هستند.

معاون رئیس جمهور در دیدار با بانوان فعال زنجانیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از زنجان، معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده، روز گذشته در دیدار با بانوان فعال در حوزه‌های مختلف در استان زنجان، افزود: در تلاش هستیم سهم بانوان را برای تصدی کرسی های مجلس شورای اسلامی افزایش دهیم و در این زمینه احزاب و گروههای سیاسی باید نسبت به افزایش مشارکت بانوان در فعالیت های سیاسی اقدام کنند.

مولاوردی  با اشاره به حوزه تحکیم خانواده، گفت: در این راستا با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید آسیب‌شناسی انجام شد و در حال‌حاضر منطقه به منطقه و استان به استان این کار انجام می‌شود.

وی گفت: در هر استان آسیب‌های اجتماعی شناسایی و جمع‌آوری شده و متناسب با آن‌ها برنامه‌ریزی لازم شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواد تصریح کرد: نمی‌شود هر کسی جزیره‌ای کار کند، بنابراین این طرح را به‌صورت پایلوت در تهران برای زنان سرپرست خانوار انجام دادیم در استان‌های دیگر هم این طرح اجرا خواهد شد.

مولاوردی گفت: در امور زنان باید موضوعات مورد نیاز را شناسایی و برنامه‌ریزی جامع را تدوین کرد.

وی افزود: متاسفانه در حال‌حاضر بسیاری از دستگاه‌ها از مسئولیت خود در قبال امور مربوط به تحکیم خانواده شانه خالی کرده و تمام امور را بر دوش معاونت می‌گذارند، ولی معاونت تنها جایگاه ستادی داشته و وظیفه پیگیری و هماهنگی وظایف ذاتی دستگاه‌ها و شناسایی موضوعاتی که نیاز به اقدام فوری دارند را برعهده دارد.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواد درخصوص توسعه متوازن منابع به‌صورت منطقه‌ای، گفت: این توازن باید در همه عرصه‌ها و بین زنان و مردان تعریف شودوخوشبختانه توانستیم در سطح استان تهران بانک جامع اطلاعاتی را با فازهای مختلف برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تهیه کنیم تا در صورت موفقیت به شکل طرحی ملی درآمده و در استان‌های دیگر هم اجرا شود.


مولاوردی افزود: تشکیل سازمان زنان و خانواده را در دستور کار داریم و معتقدیم مشکل تحکیم خانواده‌های امروزی، ساختارزدایی و تشکیل وزارتخانه نیست و دولت به‌منظور ابلاغ اهداف خود برای دو سال آینده از همه دستگاه‌ها خواسته است که برنامه‌های خود را متناسب با ماموریت‌هایی که دارند ارائه دهند تا به جمع‌بندی قابل قبولی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برسند. 

وی افزود: با توجه به افزایش سن ازدواج، باید شراط خوبی برای جوانان ایجاد شود.و با توانمندسازی و اشتغال بانوان و افزایش نرخ مشارکت، آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

 معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانوادگفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی طی اسفندماه سال گذشته تشکیل شورای خانواده را در دستور کار خود قرار داد و طرح‌هایی درخصوص تحکیم بنیان خانواده و ساماندهی امور زنان و جوانان در سراسر کشور اجرا شد که ماحصل این امر کاهش طلاق در کشور بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.