جمهوری خواهان کنگره بار دیگر به اوباما هشدار دادند از تن دادن به توافق بد با ایران دوری جوید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشینگتن تایمز؛ باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در نامه ای به اوباما به وی گفته است اوباما در متوقف کردن برنامه اتمی ایران، از بسیاری از هدف هایی که تعیین کرده بود چشم پوشی کرده است و از وی خواسته است تا از ادامه مذاکرات با ایران خودداری کند.
کورکر، سناتور جمهوری خواه که قانونی جدید را تدوین کرده است که از اوباما می خواهد هیچ توافقی را بدون تایید کنگره به امضا نرساند گفته است گزارش های اخیر درباره مسیر مذاکرات نشان می دهد که آقای اوباما از بسیاری از شفافیت ها و بازرسی هایی که برای اطمینان از عدم لغزش ایران نیاز هست، چشم پوشی کرده است.
کورکر گفته است موافقت با توافقی که به ایران امکان تقلب را می دهد بدتر از توافق نکردن با این کشور به صورت کلی است.
وی نوشته است «در حالی که تیم شما به کار خود ادامه می دهد، اگر ایران تلاش کند از چند خط قرمز باقیمانده عبور کند، باید از شما بخواهم که قدری تأمل کنید و در کلیت رویکرد خود دوباره بیندیشید. دوری جستن از توافق بد بهترین کاری است که می توان برای آمریکا، منطقه و دنیا انجام داد».
این سناتور جمهوری خواه گفته دیدن اینکه دولت اوباما و تیم مذاکره کننده او تا چه اندازه در برابر ایران در مذاکرات عقب نشینی کرده اند، «نفس گیر» است.
وی گفته است اگر رئیس جمهور می خواهد توافقی موفقیت آمیز به دست آید، می باید بر این مساله که بازرسان بین المللی «در هر زمان و هر مکان» اجازه دسترسی داشته باشند، پافشاری کند، زیرا حتی هم اکنون نیز ایران از توافق تبادل اطلاعاتی سال دو هزار و سیزده عقب نشینی کرده است.
اوباما در تلاش است تا مهلت پایان ماه، توافق را براساس موافقتی که در اوایل آوریل به دست آمد، نهایی کند. با این حال، اختلاف هایی بر سر اینکه این توافق اولیه تهران را ملزم به چه کاری می کند بین دولت آمریکا و ایران اختلاف وجود دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار