مدیر کل انتقال خون استان یزد با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون وفراورده های خونی مدیر کل انتقال خون استان یزد از شهروندان یزدی خواست همچون گذشته در ماه مبارک رمضان نیز با مراجعه به پایگاه ها ومراکز انتقال خون اهدای خون نمایند واین امر را به شب های قدر موکول نکند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران دکتر نقی تقوایی؛ با اشاره به ازدحام جمعیت در شب ها قدر گفت: اهداکنندگان حتی المقدور اهدای خون را به شب های قدر موکول نکنند ودر طول ماه مبارک رمضان مراجعه داشته باشند.

وی  افزود:در رمضان سال گذشته 3هزار و453 نفر برای اهدای خون به انتقال خون استان مراجعه وتعداد 2هزار و601 نفر موفق به اهدای خون شدند.

تقوایی علت عدم خونگیری 850 نفر دیگر را مصرف دارو،داشتن بیماری،وسوابق بیماری های خاص وحجامت عنوان کرد. 

مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت:این ذهنیت در بین مردم دیده می شود که اهدای خون در زمان روزه داری باعث کاهش طاقت وتوانایی فرد وایجاد عوارضی برای فرد می شود که در این راستا اداره کل انتقال خون تمهیداتی اندیشیده است وشیفت کاری از ساعت 30/17تا24 راه اندازی تا مردم بتوانند بعد از افطار اقدام به اهدای خون کنند.

 تقوایی ساعت کار پایگاه ها را اینگونه اعلام کرد: پایگاه انتقال خون شهر یزد واقع در ابوذر وپایگاه انتقال خون اردکان 24 ساعته،پایگاه انتقال خون میبد وآزادشهر یزد نیز از ساعت8-14فعال هستند.

 تقوایی همچنین از فعالیت پایگاه های انتقال خون در شب های قدر خبرداد وگفت:پایگاه انتقال خون واقع در میدان ابوذر تا ساعت 2بامداد آماده خدمت رسانی است. مدیر کل انتقال خون استان یزد بهترین ساعت اهدای خون در ماه رمضان دو ساعت ابتدای صبح عنوان کردواز عموم افراد خواست تا با همکاری با این اداره به افراد نیازمند به خون وفراورده های خونی کمک کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.