سرپرست اداره محیط زیست شهرستان دالاهو گفت: با همت مامورین یگان حفاظت شهرستان دالاهولاشه یک قلاده خرس در بخش گهواره از توابع شهرستان دالاهو کشف شد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ علی اشرف علیپور گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر تلف شدن یک خرس توسط یکی از اهالی روستاهای بخش گهواره در شهرستان دالاهو ، مامورین اجرایی اداره محیط زیست این شهرستان به محل مذکور مراجعه کرده و پس از بررسی از محل متوجه شدن که فردی پس از کشتن خرس لاشه آن را توسط بیل مکانیکی در منطقه ای مدفون کرده است .

وی افزود : مامورین یگان حفاظت پس ازتلاش وجستجو بسیار لاشه خرس قهوه ای را پیدا کرده و فرد مظنون را دستگیر وپرونده وی را برای اجرای مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل کردند.

علیپور یادآوری کرد: این حیوان برای تهیه منابع تغذیه مجبور است به حواشی روستاهای و محل زندگی انسانها نزدیک شود واین نزدیکی در بسیاری از مواقع منجر به مرگ خرس می شود.

تعارضات انسانی اولین علت مرگ خرس ها است، ضمن اینکه خشکسالی و کمبود منابع تغذیه ای به شدت حیات حیوان را تحت تاثیر قرار داده، بطوریکه زیستگاههای خرس قهوه ای در معرض تخریب قرار گرفته است.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.