جامعه عاری از اعتياد ثمره‌ تلاش در عرصه مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، همایش پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه والدین با هدف آشنایی با عوارض سوء مصرف مواد مخدر و روش های پیشگیری و کاهش آسیب برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، محمدرضا ابراهيمی دبير شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: برای اجتماعی كردن مبارزه با مواد مخدر بايد خانواده را محور اصلی قرار داد و با اجرای برنامه های آموزشی و مهارتی آنان را در برابر پديده شوم مواد مخدر توانمند كرد.

وی در ادامه به خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر اشاره نمود و بيان داشت: ضروری است كه والدين با عوارض و عواقب خطرناک ناشی از سوء مصرف مواد مخدر آشنا شوند تا زمينه‌ تجربه مصرف مواد مخدر توسط فرزندانشان فراهم نگردد.

این مسئول افزود: حمايت خانواده‌ها از فرزندان خصوصا در دوران حساس نوجوانی تاثيرات مطلوبی بر مصون ماندن آنان از بيراهه رفتن دارد لذا بايد همگي در جهت هوشياری نوجوانان و جوانان بكوشيم كه قطعاً ثمره اين تلاش جامعه عاری از اعتياد است.

ابراهيمی براجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر تاكيد كرد و گفت: معضل مواد مخدر پديده‌ای اجتماعی است كه بايد همه مردم و مسئولين با تعامل مناسب و سازنده در جهت پيشگيری و مقابله با آن قدم بردارند.

ابراهيمی تاکید کرد: والدین نیز باید سطح آگاهی خود را در زمینه مواد مخدر و آثار مخرب استفاده از این بلای خانمانسوز افزایش دهند تا شاهد كاهش آسيب‌های اجتماعی باشيم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: جامعه ، بدون ، اعتیاد ، مبارزه ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.