مدیرعامل شرکت گاز استان از پیشرفت 70 درصدی عملکرد شرکت گاز در مصوبات سفر مقام معظم رهبری در استان خبر داد.

پیشرفت 70درصدی پروژه های گازرسانی مصوب سفر رهبری در خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بجنورد و به نقل از روایط عمومی شرکت گاز ،حسین تقی نژاد گفت: در سفر رهبری به استان 4 مصوبه اصلی در حوزه گاز رسانی شامل اجرای خط انتقال گاز صفی اباد-بام به طول 26 کیلومتر با اختصاص 58 میلیارد ریال، اجرای خط انتقال گاز راز-غلامان به طول 18 کیلومتر با اختصاص 62 میلیارد ریال، اجرای تقویت شبکه گاز در تمامی شهرهای استان با اختصاص 80 میلیارد ریال و گازرسانی به 410 روستای باقی مانده واجدشرایط قانونی استان با اختصاص 762میلیارد ریال مصوب شد.

وی افزود: 3 مصوبه اول، مصوبات زیرساختی است که ضمن توسعه، تداوم و پایداری فشار گاز در استان، امکان گازرسانی به 257 روستایی که در شعاع قانونی قرار می گیرند را میسر می کند.

وی با بیان اینکه با اجرای خط انتقال صفی آباد- بام ، 51 روستا با 4هزار و 700 خانوار گاز رسانی می شود، گفت: و با اجرای خط انتقال گاز راز - غلامان نیز 93 روستا با 12 هزار و 600 خانوار که روستاهای هم مرز با کشورترکمنستان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

تقی نژاد افزود: مصوبه سوم که تقویت شبکه گاز استان می باشد بطوریکه 100درصد در تمامی شهرهای استان طراحی و اجراشده است.

وی در خصوص گازرسانی به 410 روستای باقی مانده واجدشرایط قانونی خاطرنشان کرد:در حال حاضر طبق برنامه ریزی های انجام شده 109 روستا از نعمت گاز بهره مند می باشند و عملیات گازرسانی به روستاها باسرعت و انسجام بیشتری در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان ضریب نفوذ جمعیت روستایی بهره مند از گاز طبیعی رادرحال حاضر 63درصد عنوان کرد و افزود: درحال حاضر بطورمیانگین ضریب نفوذ جمعیت روستایی بهرمند از گاز طبیعی در کشور 61 درصد می باشد وبا تخصیص به موقع اعتبارات تا پایان سال 95 این ضریب در استان به بیش از 95 درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.