مانور «جستجو و نجات و جلوگیری از آلودگی‌های نفتی دریای خزر» در گیلان برگزار می شود.

برگزاری مانور« جستجو و نجات و جلوگیری از آلودگی‌های نفتی دریای خزر» در گیلانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از رشت؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان در همایش برگزاری مانور «جستجو و نجات و جلوگیری از آلودگی‌های نفتی دریای خزر» در اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: مانور ملی منطقه‌ای مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر و ایمنی و نجات امروز با همکاری ارگان‌های دریایی در بندر انزلی اجرا می‌شود.

مهندس سید علی نعیمی با بیان اینکههر سال مدیران 9 بندر حاشیه خزر در اجلاسی 2 روزه کنوانسیون‌های دریایی و آمادگی خود برای مقابله با آلودگی‌های نفتی و ایمنی و نجات را مورد بررسی قرار می‌دهند، افزود: آلایندگی‌های سوختی را در بندرگاه پالایش می‌کنیم.

ویکاهش زمان امداد و نجات وارتقای فرهنگ دریا و دریانوردی در کشور و تبیین اهمیت رعایت مسایل زیست‌محیطی را از اهداف اجرای این مانور اعلام کرد.

مهندس نعیمی با اشاره به اینکه در مانور مذکور از شناورها، بالگرد و... استفاده می‌شود، یادآور شد: حفاظت از محیط زیست دریایی و ارزیابی توان تجهیزات دریایی از دیگر اهداف مانور است.

این مسئول مدت زمان اجرای مانور ملی‌ـ‌منطقه‌ای مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی را سه ساعت اعلام کرد و متذکر شد: با افزایش همکاری‌ها می‌توانیم امکانات را مورد ارزیابی قرار دهیم.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.