نویسنده مشهور آمریکایی این کشور را نابودکننده عراق دانست و از مقامات واشینگتن خواست مسئولیت بازسازی آن را برعهده بگیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسپوتنیک؛ "مایکل اوبرایان،" نویسنده کتاب شکست آمريکا در عراق ، اعلام کرد آمریکا این کشور را به نابودی کشانده است و حالا باید مسئولیت بازسازی آن را بر عهده بگیرد.

"اوبرایان" پیش از این سابقه خدمت در پیاده نظام ارتش آمریکا را داشته است و در سالهای 2006 و 2007 (85 و 86) در عراق خدمت کرد. وی اعزام مستشاران آمریکایی به عراق برای آموزش نیروهای این کشور در مبارزه با داعش را طرحی احمقانه دانست و گفت: این اقدامات خوش‌خیالانه نمی‌تواند مانع از قدرت و نفوذ داعش در عراق شود. اعزام مستشاران به استان انبار فقط یک اقدام سیاسی و فریب‌آمیز از سوی "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا بوده است. آنهایی که با اعزام نیروهای نظامی آمریکا به عراق در زمان ریاست جمهوری "جورج دبلیو بوش" و "باراک اوباما" مخالف بودند، حالا واکنشی به اعزام مستشاران به این کشور نشان نمی‌دهند. برخورد آنها کاملا ریاکارانه است.

این نویسنده آمریکایی در ادامه گفت: برخورد رسانه‌ها با "اوباما" کاملا جانب‌دارانه است. اگر "جورج بوش" مستشارانی که زمانی از عراق فراخوانده بود بار دیگر به این کشور برمی‌گرداند، رسانه‌ها در اولین درختی که می‌دیدند او را دار می‌زدند. اگر کسی 10 سال به کما رفته باشد و امروز از خواب برخیزد، بدون شک فکر می کند هنوز "جورج دبلیو بوش" رئیس جمهور آمریکا است.

"اوبرایان" در پایان گفت: یک تفکر پذیرفته شده وجود دارد که می‌گوید شما هر چه را خراب کنید خودتان مالکش هستید. آمریکا هم عراق را نابود کرد پس این کشور باید مسولیت برطرف کردن نابودی‌ها را برعهده بگیرد. در عراق دست‌کم نیم میلیون نفر کشته شدند و این بزرگترین شرمساری برای آمریکا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار