هنر گریم به قدری تعهد آور است که مانع از حضورم در مراسم فوت پدرم شد.

منیژه حاتم‌آبادی گریمور سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگي باشگاه خبرنگاران؛ گفت: خوشحالم که در تمامی این سال‌ها توانستم در حرفه‌ام موفق عمل کنم.

گریم حرفه‌ی من نبود و به صورت اتفاقی از سوی یکی از اقواممان به پشت صحنه سریال «امیر کبیر» دعوت شدم و به اتاق گریم رفتم، در آن زمان عبدالله اسکندری در حال گریم یکی از بازیگران بود که من ناخودآگاه تمام وسایل گریم روی میز را در ذهنم ثبت کردم و در گیریم بعدی بازیگر این سریال برخی زا لوازم را من به دست اسکندری دادم، در آن لحظه از من پرسید تا کنون کار گریم انجام دادید؟ گفتن نه و از ترس اینکه خطایی در کارم وجود داشته قدی از میز فاصله گرفتم، اما در پایان همان روز عبدالله اسکندری از من خواست در صورت علاقه‌مندی به هنر گریم در کنار او این حرفه را آموزش ببینم.

وی افزود: از سال 63 وارد این هنر شدم و 11  سال در کنار استادم اسکندری تجربه کسب کردم و 2 سال هم در کنار مهین نویدی بودم و پس از آن مستقل کار کردم.

حاتم آبادی در خصوص نحوه‌ی گریم بازیگران عنوان کرد: زمانی که فیلم‌نامه کار را می‌خواند شخصیت‌ها در ذهنم ترسیم می‌کنم و در نهایت با مشورت با کارگردان و تهیه‌کننده کار به توافق نهایی می‌رسیم و آن را روی صورت بازیگران طراحی می‌کنم.

وی در ادامه افزود: گاهی به دلیل مهربانی صورت بازیگران انجام، گریم‌های خشن روی چهره‌هایشان دل آزردم می‌کند اما حرفه‌ی ما به گونه‌ای است که نباید احساسات را در کار دخیل کرد، به همین خاطر همیشه سعی کردم عواطفم را از حوزه کاریم جدا کنم.

وی در خصوص اعتراض برخی از بازیگران نسبت به طرح گریم گفت: زمانی که بازیگری وارد پروژه می‌شود به طور حتم اصول کاری و طرح گریم را پذیرفته و اعتراضی نمی‌کند و اگر قدری نسبت به طرح گریم هم اختلاف نظر داشته باشد و ما هم بدانیم که آسیب به کار زده نمی‌شود پیشنهاد بازیگر را می‌پذیریم، ولی در نهایت گریمور با تهیه‌کننده و کارگردان اثر تمام توافقات را جهت اجرای گریم صورت می‌دهد.

حاتم‌آبادی در پاسخ به اینکه چقدر تحت تأثیر طراحی گریم خود قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در پروژه سیمایی در شهر ارومیه مهرانه میهن‌ترابی را گریم کردم زمانی که این بازیگر با گریم وارد صحنه شد به‌قدری تحت تأثیر شخصیت آن کاراکتر قرار گرفتم که همراه با مهین ترابی گریه می‌کردم.

وی شاخص‌ترین گریمی که در سینما انجام داده را فیلم سینمایی «گرگ و میش» دانست و گفت: فیلم سینمایی «گرگ و میش» گریم‌های متفاوت و ویژه‌ای داشت به شکلی که چهره‌ بازیگر آن‌قدر ترسناک شد که در فیلم آن را سانسور کردند ولی طرح آن گریم را شاخص‌تری اثرم در سینما می‌دانم.

وی در ادامه به گریم شیلا خداداد در «مسافری از هند» اشاره کرد و گفت: مجموعه تلویزیونی «مسافری از هند» هم برایم کار دلنشینی بود بخصوص گریم شیلا خداداد که هم‌زمان آن را انجام می‌داد انرژی خوبی می‌گرفتم البته این را هم باید بگویم چهره خداداد زمینه‌  گریم هندی را داشت.

وی در پایان در خصوص حضور فرزندانش در حوزه گریم خاطر نشان کرد: حرفه گریم حرفه دشواری است و یک گریمور باید از بسیاری علایقش بگذرد تا بتواند در این کار حضور داشته باشد.

من به دلیل حضورم در این کار و تعهدی که نسبت به گروه کاری‌ام داشتم نتوانستم در مراسم فوت پدرم شرکت کنم و زمانی رسیدم که چهل روز از فوت می‌گذشت، من به پای حرفه‌ام بهاء‌های سنگینی پرداختم و دوست‌ندارم این دروغ‌ها را فرزندانم تجربه کنند، اما دخترم در این رشته استعداد خوبی دارد و باید خود او در خصوص سختی‌های این رشته به نتیجه برسید که آیا می‌تواند مشکلات کار را بپذیرد؟



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.