معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید نسبت به حفظ دستاوردهای هسته‎ای نظام اهتمام ویژه دارد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری روزسه شنبه در حاشیه بهره برداری از جاده های دسترسی پل سدکارون 4 در گفت وگو با خبرنگاران درباره مذاکرات هسته ای گفت: ما در این مذاکرات دو هدف عمده را دنبال می کردیم؛ اول تثبیت حق هسته ای و بهره مندی از حقوق بین المللی کشور که در این زمینه با توان دیپلماسی بالایی که در کشور وجود دارد و با منطق قابل دفاع از دستاوردهای خود در زمینه هسته ای به خوبی دفاع کرده و پس از این نیز از تمام دستاوردهای هسته ای کشور حراست خواهیم کرد.

وی در توضیح دومین هدف از مذاکرات هسته ای اظهار داشت: به دنبال آن بودیم تا ثابت کنیم که تحریمهای ظالمانه و ضد انسانی علیه ملت ایران زندگی مردم و توسعه کشور را هدف گرفته بودند و بحمدالله از این موضع نیز به شکلی عزتمندانه دفاع و حقانیت خود را اثبات کرده ایم.

جهانگیری درخصوص احداث پل سد کارون 4 در شرایط تحریم گفت: توان مهندسی کشور در بخش های مختلف از جمله صنایع، نفت و امثال آن توان بسیار بالا و قابل اتکایی است . 

وی با برشمردن نمونه هایی از پروژه های مهم و حساس اجرا شده توسط مهندسین کشورمان افزود: کار بسیار مهمی در عرصه مهندسی کشور انجام شده و امروز ما تجربیات و اندوخته قابل اتکایی در این عرصه داریم که نه تنها در کشور قابل استفاده است بلکه در کشورهای دیگر بویژه همسایگان با خدمات فنی، مهندسی کشورهای دیگر به خوبی رقابت می کند. 

معاون اول رییس جمهوری احداث پل سدکارون 4 به عنوان بزرگترین پل زیرقوسی کشور را مصداقی از توان خوب مهندسی کشور ذکر و اظهارکرد: باید به این مهندسان و این توان مهندسی کشور افتخار کنیم چرا که سرمایه انسانی بسیار بزرگی برای کشور هستند. 

جهانگیری تصریح کرد: تحریم ها آزاردهنده هستند و در اجرای برخی کارها تاخیر ایجاد می کنند، اما نتوانستند توقفی در کارها ایجاد کنند؛ چرا که با توجه به توان مطلوب فنی و مهندسی موجود در کشور چنانچه هر مشکل و مانعی پیش بیاید بلافاصله راهکار جایگزین ارائه می شود.

معاون اول رییس جمهوری به منظور بهره برداری از چند طرح عمرانی و شرکت در شورای برنامه ریزی استان چهارمحال وبختیاری به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار