سامح شکری:

عامل اصلی شرایط کنونی یمن طائفه‌‌گرایی است

وزیر خارجه مصر شرایط کنونی یمن را نشأت گرفته از فرقه گرایی و گسترش پدیده تروریسم در منطقه عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "اسپوتنیک"؛ "سامح شکری،" وزیر امور خارجه مصر در نشست اضطراری وزاری خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، تصریح کرد: شرایط کنونی یمن از فرقه گرایی، اختلافات داخلی و گسترش پدیده تروریسم در منطقه سرچشمه می‌گیرد.

سامح شکری گفت: این عوامل بدون هیچ توجیهی جز تامین منافع عده ای خودخواه، هزاران بی‌گناه را به کام مرگ کشانده است.

افرادی خودخواه که با به خطر انداختن منافع ملت‌ها و برهم زدن ثبات و امنیت کشورها از طریق تحریک افکار افراطی به دنبال تامین منافع خود هستند.

رئیس دیپلماسی مصر با تاکید بر اینکه تمام طرف های یمنی باید از ایفای نقش منفی در مذاکرات صلح دست بکشند خواستار حسن نیت تمامی طرف ها در فرایند واقعی سیاسی به هدف نجات یمن از بحران شد.

در مقابل، "عبد ربه منصورهادی،" رئیس جمهور فراری یمن نیز با ابراز امیدواری از اینکه مذاکرات "ژنو" در نجات یمن و ملت آن موثر واقع شود گفت: سازمان همکاری اسلامی، سران و ملت های جهان اسلام با چالش های بزرگی روبه رو هستند که حل این چالش ها وحدت عمومی و اراده همگان را می طلبد.

"إیاد مدنی،" دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز با تاکید بر اینکه دستاورد نشست وزاری خارجه این شورا باید قطعنامه هایی اثر گذار باشد، تصریح کرد تمام قدرت های منطقه ای و بین المللی باید بر حمایت از وحدت، حاکمیت و استقلال سیاسی یمن پایبند باشند و دستاورد های کنفرانس ملی یمن گام به گام اجرا شود.

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به درخواست دبیر کل این سازمان به منظور بررسی اوضاع یمن در "جده عربستان" نشست اضطراری برگزار کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار