رئیس مجلس سنای ایرلند، در دیدار با هیئت پارلمانی ایران به ریاست علی لاریجانی در دوبلین گفت: ایران می تواند دروازه ورود جمهوری ایرلند به خاورمیانه و ایرلند نیز دروازه ورود ایران به اروپای غربی باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، لاریجانی در ادامه سفر به ایرلند، عصر امروز با رئیس مجلس سنای ایرلند دیدار و درباره راه های گسترش همکاری های دوجانبه و نیز تلاش مشترک به منظور تامین صلح و امنیت، به ویژه در مناطق پر التهاب جهان، گفتگو کرد.

پدی بورک در این دیدار، با ابراز خرسندی از حضور هیئت پارلمانی ایران در ایرلند گفت: ما آماده ایم با بهره گیری از ظرفیت های دو جانبه، همکاری های دو کشور را در زمینه های مختلف، گسترش دهیم.
آقای بورک افزود: در گفتگو با آقای لاریجانی، به ایشان اطمینان دادیم نقش فعال تری در روند صلح و امنیت ایفا خواهیم کرد.
رئیس مجلس سنای ایرلند با اشاره به زمینه های متنوع همکاری ها با ایران گفت: دو کشور، به ویژه در کشاورزی و دارو، زمینه خوبی برای همکاری دارند.
آقای لاریجانی نیز در این دیدار، با قدردانی از مواضع ایرلند، به ویژه در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران گفت: جمهوری ایرلند با ظرفیت های خود می تواند با همکاری ایران، نقش موثرتری در کمک به تامین صلح و امنیت، به ویژه در خاورمیانه ایفا کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: در گفتگو با مسئولان ایرلندی امیدوار شدم که ایرلند، به عنوان کشوری حامی صلح، می تواند نقش موثرتری ایفا کند.
وی در پایان این دیدار با اشاره به علاقه مندی رئیس مجلس سنای ایرلند برای سفر به ایران و ادامه گفتگوها، از وی دعوت کرد تا به ایران سفر کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار