بر اساس مطالعه‌ی جدید محققان 14.7 درصد از خدمات ارائه شده در نظام سلامت به بیمارانی که از غربالگری و تشخیص استفاده می‌کنند غیر ضروری است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ محققان دریافتند 14.7 درصد از بیمارانی که از روش‌های تشخیصی، غربالگری و نظارت استفاده می‌کنند و ادعای بیماری دارند.

بر اساس این مطالعات ادعای بیش از 1.2 میلیون نفر که نیاز به مراقبت‌های سخت پزشکی دارند غیر لازم است. 

بر اساس این پژوهش، استفاده بیش از حد بیماران از خدمات مراقبتی از سال 2008 افزایش یافته است. بر اساس این مطالعات 30 درصد از تمام هزینه های مراقبت‌های بهداشتی که سالانه 600 میلیارد دلار هزینه در بر دارد بدون ضرورت است و می‌توان به جای آزمایش و نسخه و داروی بی‌مورد که پزشکان به بیماران تحمیل می‌کنند( تا آنها دست خالی بر نگردند)‌این هزینه‌ها را در جهت بالا بردن کیفیت مراقبت‌های پزشکی به کار برد. 

رومانو دانشجوی پزشکی در دانشگاه جان‌هاپکینز و دانشکده بلومبرگ در قسمت بهداشت گفت: این پژوهش از آن جهت مهم است که مراقبت بیش از حد از بیمارانی که نیازی به این خدمات ندارند باعث هدر رفتن هزینه و سرمایه زیادی برای بیمار و دولت می‌شود. 

وی افزود: دادن خدمات بیش از اندازه و بدون پایه و اساس پزشکی برای کسانیکه لزومی برای این کار ندارند اسراف بزرگی است. 

رومانو افزود: برای مثال برای یک عفونت تنفسی ساده نمونه‌هایی از mri یا انواع آنتی بیوتیک‌ها و حتی اشعه‌ی x تجویر می‌شود در صورتی که باید از روش‌های تشخیصی معتبر استفاده شوند. 
با توجه به این پژوهش، استفاده از روش‌های تشخیصی بیش از حد در 14.7 درصد از بیماران رواج دارد و حداقل یک مورد غیر ضروری است. 

رومانو گفت: مقیاس این پژوهش استفاده بیش از حد از خدمات پزشکی است و نه استفاده‌ی در حد معمول.

وی افزود: بیماران نمی‌دانند که چه اقداماتی ضروری است و چه اقداماتی غیر ضروری و باید پزشکان قدرت تشخیص بالایی داشته باشند و هزینه‌های زیاد را برای تشخیص و درمان به بیمار تحمیل نکنند همچنین جامعه پزشکی باید تیم مراقبت‌های پزشکی را با کیفیت بالاتر ارائه دهند تا بیماران به سیستم پزشکی اعتماد کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار