رئیس اداره پیشگیری و درمان اعتیاد وزارت بهداشت گفت: یک‌میلیون و ۳۲۵هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد که گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال بیشترین گروه خطر در ابتلابه اعتیاد هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از مشهد، دکتر نوروزی در نخستین سمینار علمی آموزشی، پیشگیری از اعتیاد، افزود: این در حالی است که کارشناسان پیشگیری دفتر مقابله با جرم و مواد سازمان ملل، اصلی‌ترین عنصر اولیه در پیشگیری مواد را شناخت هنجارهای درست و درک واقعیت عنوان می کنند که در شناخت چگونگی دچارشدن فرد به ناهنجاری‌های اجتماعی کمک می کند.

وی همچنین درباره یازده موضوع به ایراد سخن پرداخت که ازجمله آن‌ها می‌توان به پیشگیری از مصرف مواد در فرزندان اشاره کرد.

مدیر سلامت روانی اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در خصوص کشارکت رسانه در این سمینار اظهار داشت: بر هیچ کس پوشیده نیست که رسانه‌ها از ابزارهای نیرومندی هستند كه می‌توانند ما را در رسیدن به اهداف مثبت و سالم یاری نمایند.

دکتر ندا اخروی خاطر نشان کرد: افرادی كه آگاهی رسانه ای دارند، پیچیدگی، خلاقیت و توان رسانه‌ها را به نحو بهتری درك می‌كنند لذا با آموزش رسانه‌ای میتوان به جوانان، مهارت‌های آماده سازی برای تبدیل شدن به شهروندانی مسوولیت پذیر را ارایه داد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.