رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره از فعالیت 4 خانه قرآنی روستایی و 2 مؤسسه قرآن شهری در این شهرستان خبر داد.

فعالیت ۴ خانه قرآنی روستایی در خرمدرهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره با تأکید بر ضرورت حمایت از مؤسسات و مراکز قرآنی فعال در شهرستان، اظهار کرد: قرآن، محور و قانون الهی در روی زمین است و ما هر چه داریم به برکت قرآن است و مؤسسات قرآنی بهترین مروج برای آموزش قرآن در جامعه هستند.

مقدمی، در ادامه  با تأکید بر اینکه تلاوت قرآنی در خانه موجب نورانی شدن آن و نزول خیر و برکات می‌شود، اظهار کرد:خانواده‌ها باید سعی کنند با اهتمام به برنامه‌های قرآنی فرزندان خود را بیش از بیش با قرآن مأنوس کنند.

وی با تأکید بر اینکه دوران کودکی بهترین دوران برای آموزش و ارائه فرهنگ قرآنی به فرزندان است، و تصریح کرد: مؤسسات و مربیان قرآنی نقش بی‌بدیلی در آموزش قرآن به کودکان دارند و نباید از جایگاه آن‌ها غافل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه یاد دادن قرآن یکی از باارزش‌ترین فضیلت‌ها است، یادآور شد: عظمت قرآن به حدی است که حتی نگاه کردن به آن نیز دارای حسنه است و ما باید برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی از خواندن و عمل به فرامین آن غافل نباشیم.

مقدمی در پایان از فعالیت 4 خانه قرآن روستایی و دو مؤسسه قرآن شهری در خرمدره خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر خانه‌های قرآنی در روستاهای سوکهریز، نصیرآباد، رحمت‌آباد و قلعه حسینیه در سطح روستاهای شهرستان و دو مؤسسه اسرا و ضحی نیز در سطح شهر خرمدره مشغول فعالیت هستند.

*سفر کاروان قرآنی سیار طرح 1449 قرآن کتاب زندگی به زنجان

رئیس اداره امور قرآنی استان زنجان،گفت: کاروان قرآنی سیار طرح«۱۴۴۹، قرآن، کتاب زندگی» در سومین روزاجرای طرح به زنجان سفر می‌کند.

رئیس اداره امور قرآنی استان زنجان گفت : انس با قرآن‌کریم موهبتی است که از رهگذر توفیق الهی برای انسان‌های تعالی متقی و خواهان هدایت و سعادت حاصل می‌شود، طرح بزرگ قرآنی برای اولین بار در 1441‌امین سال نزول قرآن در تابستان سال 1386 توسط شبکه قرآن سیما با محوریت آیات «سوره‌ی مبارکه زمر»و با هدف آموزش 10 میلیون حافظ قرآن کریم آغاز شد و از آن پس این سنت ادامه یافت.

صحبتلو ادامه داد: طرح ملی 1449 در هزار‌و چهارصد‌و چهل‌و نهمین سال نزول قرآن با محوریت«سوره مبارکه‌ی یس» برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌شود امسال 700 نفر در گروه‌های مختلف سنی در این طرح در سطح استان حضور یابند این در حالی است که سال گذشته 520 نفر در این طرح مشارکت کرده اند.

وی تصریح کرد: یکی از نوآوری‌های امسال در طرح 1449، راه‌اندازی کاروان قرآنی سیار در استان‌ها است که هر روز ارتباط زنده با یکی از استان‌ها و شهرها برقرار خواهد شد که در سومین روز اجرای طرح،این کاروان در زنجان مستفر خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی استان زنجان خاطرنشان کرد: طرح 1449، قرآن، کتاب زندگی امسال تلفیقی از دو طرح 1449 شبکه قرآن سیما و «قرآن، کتاب زندگی» رادیو قرآن است که در قالب یک طرح اجرا می‌شود ودر این طرح حفظ، روخوانی و روان‌خوانی، مفاهیم و تفسیر سوره یس مورد توجه قرار می‌گیرد که از روز گذشته،23 خرداد آغاز شد و تا 19 شهریور‌ماه ادامه دارد.

صحبتلو در پایان یادآورشد: کاروان قرآنی سیار طرح «۱۴۴۹، قرآن، کتاب زندگی» روز پنجشنبه ساعت 16 عصر در دارالقرآن‌الکریم زنجان در جمع فعالان قرآنی استان حضورمی‌یابد که حجت‌الاسلام اذن‌اله خدایی،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان و مجید فرخی،فرماندار زنجان از جمله سخنرانان این مراسم خواهند بود.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: خانه ، قرآن ، روستا ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.