وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نیاز 80 هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، در بیمارستان تخصصی هادی‌زاده شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان ؛ اظهار داشت : در حال حاضر به 80 هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور نیازمندیم که برای این امر به 50 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و با توجه به میزان تخصیص اعتبارات، تحقق این امر 30 سال طول می‌کشد.

وی با اشاره به تلاش وزارت بهداشت در عملی ساختن تعهدات دولت در بخش سلامت افزود: امیدواریم با نگاه ویژه دولت به بخش سلامت شاهد تحولات بیشتر در این بخش باشیم.

دکتر قاضی‌زاده‌ هاشمی در مورد بیمارستان‌های نیمه‌کاره کشور خاطرنشان کرد: تعداد این بیمارستان‌ها از شمارش خارج است، چرا که بخشی از آنها در دست وزارت بهداشت و بخشی دیگر در دست وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تعدادی از بیمارستان‌های نیمه‌کاره کوچک و بالغ بر 200 مورد آن بالای 100 تخت دارد؛ تأکید کرد: با توجه به روش ساخت فعلی و میزان اعتبارات تخصیص یافته حداقل 30 سال برای تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌کاره کشور زمان نیاز دارد.

وی با تأکید بر لزوم تغییر نحوه اداره بیمارستان‌ها و خدمات‌رسانی آنها تصریح کرد: باید فرصت رقابت و حضور بخش خصوصی فراهم شود و نگاه واقع‌ بینانه از سوی سیاست‌گذاران سلامت ایجاد شود که دولت به دنبال تغییر این ساز و کارهاست.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.